Інформація про стан водних об’єктів на території Кельменецької селишної ради (громади)
На території Кельменецької селищної ради (громади) розміщені - 141 водних об’єкта (ставків) на загальну площу 653,5759 га, які розташовані на землях комунальної власності та якими відповідно пункту 24 розділу Х перехідних положень Земельного кодексу України розпоряджається Кельменецька селищна рада (громада), з яких 20 водних об’єктів було інвентаризовано, проведено роботу по виготовленню паспортів водних об’єктів (ставків) та передано в оренду на земельних торгах (аукціонах) в період з 2023 по 2024 роки. Надалі також проводиться робота щодо продажу права оренди земельних ділянок водного фонду в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом.
Орендна плата за користування водними об’єктами нараховується відповідно до Методики визначення розміру плати за надані в оренду водні об’єкти, затвердженої наказом Міністерства екології та природніх ресурсів України від 28.05.2013 №236.
Плата за оренду земель водного фонду нараховується відповідно до договорів оренди землі.
Право на користування на умовах оренди земельними ділянками водного фонду з розташованими на них водними об’єктами для рибогосподарських потреб із земель комунальної власності не наданими у власність чи в користування продається на земельних торгах (аукціоні).
На водних об'єктах, наданих в оренду, загальне водокористування допускається на умовах, встановлених водокористувачем, за погодженням з органом, який надав водний об'єкт в оренду.
Водокористувач, який узяв водний об'єкт у користування на умовах оренди, зобов'язаний доводити до відома населення умови водокористування, а також про встановлені обмеження загального водокористування на водному об'єкті, наданому в оренду.
Орендарі водного об'єкта зобов'язані передбачити місця для безоплатного забезпечення права громадян на загальне водокористування (купання, плавання на прогулянкових суднах, любительське і спортивне рибальство тощо).
При визначенні таких місць перевага надається традиційно розташованим місцям масового відпочинку населення на водних об’єктах.
Забезпечення охорони життя та здоров’я громадян у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах покладається на водокористувача, який узяв водний об’єкт у користування на умовах оренди.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води.
Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:
1) розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
2) зберігання та застосування пестицидів і добрив;
3) влаштування літніх таборів для худоби;
4) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій, майданчиків для занять спортом на відкритому повітрі, об’єктів фізичної культури і спорту, які не є об’єктами нерухомості), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
5) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
6) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо;
7) випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Також інформуємо, що відповідно даних Дністровського басейнового управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України про якісний стан водних об’єктів річкового басейну Дністра від грудня 2024 року програмою державного моніторингу вод для встановлення стану масивів поверхневих вод в басейні Дністра у 2024 році затверджено 96 пунктів. У листопаді водогосподарськими організаціями відібрано пробу зі всіх пунктів моніторингу згідно Програми. У всіх пробах проведено визначення вмісту пріоритетних та специфічних забруднюючих речовин, а у пунктах моніторингу, розташованих на масивах поверхневих вод, забір води з яких здійснюється для задоволення питних і господарсько-побутових потреб населення визначено також хімічні та фізико-хімічні показники якості вод.
Інформація про результати досліджень та якісний стан річок у басейні Дністра наведена у інфографіці
Кельменецька селищна рада інформує про надання пропозицій БУВРу Прута та Сірет до Програми заходів, спрямованих на вирішення головних водно-екологічних проблем річкового суббасейнів Пруту та Сірету на території Кельменецької територіальної громади щодо:
1) визначення межі прибережних захисних смуг згідно з проектами землеустрою, насамперед на водних об’єктах, що є джерелами питного водопостачання, а також річки Віл ії;
2) здійснення першочергових заходів щодо відновлення і підтримання сприятливого гідрологічного режиму та екологічного стану малих річок;
будівництва групових водопроводів (очисних споруд, магістральних водоводів, розвідних мереж) населених пунктів: Бузовиця, Вовчинець, Новоселиця, Нелипівці, Росошани, Лукачівка ; запобігання виникненню аварійних ситуацій на них;
рекомендації розробки групових водопроводів (очисні споруди, магістральні водоводи, розвідні мережі) населених пунктів Бузовиця, Вовчинець, Новоселиця, Нелипівці, Росошани, Лукачівка , запобігання виникненню аварійних ситуацій на них;
створення каналізаційної мережі у населених пунктах: Бузовиця, Вовчинець, Новоселиця, Нелипівці, Росошани, Лукачівка, створення очисних споруд та ліквідації наслідків шкідливої дії вод селища Кельменці по вул.Довженка;
ліквідації наслідків шкідливої дії вод, захисту населених пунктів та сільськогосподарських угідь;
3) здійснення пошуку джерел підземних вод для питного водопостачання;
4) створення меліоративних систем, поліпшення екологічного стану зрошуваних земель, зокрема шляхом розвитку автоматизованих спостережних мереж;
5) розроблення регіональних схем комплексного протипаводкового захисту територій від шкідливої дії вод;
7) реалізації водо- та енергозберігаючих технологій, які забезпечують підвищення функціонування водогосподарсько-меліоративного комплексу;
8) удосконалення стандартів і нормативів щодо використання водних ресурсів та лімітів забору води і скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти;
9) розроблення та впровадження аналітичних методів проведення оцінки і визначення ризику негативного впливу певних видів провадження господарської діяльності на водні ресурси;
10) створення автоматизованої інформаційно-вимірювальної системи спостережень та прогнозування шкідливої дії вод;
11) удосконалення системи державного управління водними ресурсами.
Вадим Бесарабчук - начальник відділу регулювання земельних відносин та екологічної безпеки