Кельменецька селищна рада
Чернівецька область, Дністровський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

СТАТУТ комунального закладу  «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА МУЗИЧНА  ШКОЛИ ІМЕНІ М.ТКАЧА» КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ  ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (нова редакція)

Дата: 26.08.2024 10:18
Кількість переглядів: 41

Додаток 10

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення ХLІ сесії

Кельменецької селищної ради

Дністровського району

Чернівецької області

VІІІ скликання

25 липня 2024 року №1048.41-8/24

  

 

СТАТУТ

комунального закладу

 «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА МУЗИЧНА
 ШКОЛИ ІМЕНІ М.ТКАЧА»

КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
 ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

  

2024 рік

селище Кельменці

 

 

1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

1.1. Комунальний заклад «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (надалі – Школа) є закладом спеціалізованої мистецької освіти, яка надає початкову мистецьку освіту.

1.2. Засновником Школи є Кельменецька селищна рада (надалі-Засновник).

1.3. Школа заснована на комунальній формі власності, має статус неприбуткового, державного закладу освіти, здійснює навчання і виховання громадян у позаурочний та позанавчальний час. 

1.4. Школа є закладом освіти сфери культури, що здійснює свою діяльність у системі позашкільної освіти, входить до базової мережі закладів культури відповідно до Закону України «Про культуру». 

Школа керується у своїй діяльності Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про культуру», іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури та інформаційної політики України, рішеннями Кельменецької селищної ради, виконавчого комітету, прийнятих у межах їх повноважень, визначених законами України, Положенням про мистецьку школу, а також цим Статутом.

1.5. Школа провадить свою діяльність за такими напрямами  позашкільної освіти:

- художньо-естетичний, що забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

- мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.

1.6Школа є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, має самостійний кошторис, самостійний баланс, круглу печатку із своїм найменуванням.

1.7. Юридична адреса та місцезнаходження комунального закладу: 60100, Україна, Чернівецька область, Дністровський район, селище Кельменці, площа Центральна, 3.

1.8. Школа організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного, середнього (базового) та/або поглибленого підрівнів початкової мистецької освіти та за загальним мистецьким та/або початковим професійним спрямуваннями. Початкова мистецька освіта може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а також незалежно від здобуття рівня освіти. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.

1.9Школа може здійснювати освітню діяльність за освітніми програмами початкової мистецької освіти для осіб з особливими освітніми потребами та інших громадян незалежно від віку відповідно до їхніх потреб і запитів.

1.10. Інституційний аудит та громадська акредитація Школи здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством України.

1.11Органи місцевого самоврядування забезпечують доступ до початкової мистецької освіти громадян за місцем проживання шляхом відкриття, утримання, матеріально-технічного забезпечення та фінансування Школи, її філій та класів відповідно до освітніх, культурних, духовних потреб та запитів населення.

1.12. Мовою освітнього процесу у Школі є державна мова.

1.13. Найменування Школи:

Повне найменування:

українською мовою: Комунальний заклад «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області.

Скорочене найменування:

українською мовою: КЗ «Кельменецька МШ  ім.М.Ткача»; 

англійською мовою: "Kel'menets Music School of M.Tkach".

2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ

2.1. Засновником, Власником та Органом управління майном Комунального закладу «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області є Кельменецька селищна рада.

2.2. Створення, реорганізація та ліквідація Школи здійснюється у порядку встановленому чинним законодавством та за рішенням Засновника.

2.3. Школа проводить навчально-виховну, методичну, культурно-просвітницьку роботу. Основним видом діяльності Школи є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури мистецька школа також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їх художньо-естетичного розвитку.

2.4Основними функціями Школи є:

- надання початкової мистецької освіти;

- організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;

- створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;

- популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості;

- формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;

- пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;

- здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

- виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;

- здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.

2.5З метою виконання функцій, передбачених пунктом 2.4. цього розділу, та цим Статутом, в Школі можуть створюватися структурні підрозділи, у тому числі й відокремлені (відділення, відділи (фортепіанно-струнний, народних інструментів, духових інструментів, музично-теоретичних дисциплін та інші), класи, в тому числі інклюзивні), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом, та філії.

2.6. Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням директора Школи, погодженим із Засновником. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів Школи здійснюється Засновником в тому самому порядку, що й основного закладу.

2.7. Школа має філії в селах Іванівці, Комарів, Бабин, Нелипівці, Новоселиця. Рішення про створення філій чи їх ліквідацію приймається Засновником.

2.8. Школа має право входити до складу освітніх комплексів, та інших об’єднань із закладами освіти різних рівнів, освітніх округів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених цим Статутом, входити до асоціацій, інших професійних та громадських об'єднань або створювати такі організації за погодженням із Засновником.

2.9. Школа має право:

самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;

здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами;

реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію в межах законодавства;

реалізовувати освітні та мистецькі проекти;

надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах;

брати участь у грантових програмах та проектах;

бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів;

бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл;

організовувати роботу своїх структурних підрозділів (класів) у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій відповідно до укладених договорів із зазначеними закладами та установами.

2.10. Школа зобов'язана:

надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти; 

виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Міністерством культури та інформаційної політики України; 

створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів у межах освітніх програм, їхнього набуття відповідних компетентностей; 

створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти;

дотримуватися вимог законодавства України з питань господарської та фінансової діяльності; 

забезпечувати реалізацію вимог законодавства України з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників; 

здійснювати інші обов'язки, передбачені законодавством України.

2.11. Школа проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.

Відділи Школи проводять роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами діяльності. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується директором Школи і є підставою для проведення атестації.

Школа може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним установам, молодіжним, дитячим, громадським організаціям громади.

2.12. Право вступу до Школи мають громадяни України. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, вступають до Школи в порядку, встановленому для громадян України.

2.13. Приймання учнів до Школи може здійснюватися протягом навчального року як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. До заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додається довідка медичної установи про відсутність протипоказань до занять у Школі та копія свідоцтва про народження.

Порядок і строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів визначаються педагогічною радою Школи. Зарахування до навчання проводиться наказом її директора.

2.14. Термін навчання та вік вступників визначаються відповідно до навчальних планів і програм.

2.15Школа веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Міністерством культури та інформаційної політики України.

2.16Школа подає статистичну звітність за формами та в строки, визначені законодавством України. 

2.17. Педагогічна рада Школи здійснює планування діяльності школи, зокрема розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи.

2.18. Школа здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості у межах, передбачених законодавством України.

3. УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ

3.1. Управління Школою у межах повноважень, визначених законодавством України та Статутом, здійснюють:

- засновник;

- керівник (директор);

- колегіальний орган управління (педагогічна рада);

- колегіальний орган громадського самоврядування.

3.2. Права та обов'язки Засновника Школи визначаються законами України "Про освіту", "Про позашкільну освіту" та цим Статутом.

3.3. Засновник Школи:

затверджує Статут Школи та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;

- укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором Школи, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством України та Статутом Школи, розриває його з підстав та у порядку, які визначені законодавством України та Статутом Школи;

затверджує кошторис та здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Школи; 

ініціює проведення аудиту Школи у разі зниження Школою якості освітньої діяльності; 

забезпечує створення у Школі умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня; 

забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів шляхом відкриття філій Школи; 

забезпечує фінансування діяльності Школи у частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Школою у межах затверджених освітніх програм; 

- забезпечує розвиток матеріально-технічної бази Школи;

- забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Школи у межах, визначених законодавством України; 

компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України "Про позашкільну освіту";

забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Школи; 

у разі реорганізації чи ліквідації Школи забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій мистецькій школі; 

реалізує інші права, передбачені законодавством України та Статутом Школи.

Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Школи, що здійснюється нею в межах її автономних прав, визначених законами та Статутом.

3.4Безпосереднє управління Школою здійснює її керівник – директор.

Директор забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Школи.

Директор представляє Школу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законодавством України та  Статутом Школи.

Директор у межах наданих йому повноважень:

організовує діяльність Школи;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності Школи; 

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; 

укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами або їх законними представниками; 

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Школи; 

здійснює кадрову політику Школи, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників Школи, визначає їх функціональні обов'язки; 

затверджує план прийому до Школи на відповідний рік; 

встановлює розміри плати за навчання в порядку, визначеному законодавством; 

видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

-  прияє та створює умови для діяльності органів самоврядування Школи;

вводить у дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам Школи відповідно до законодавства України;

сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;

затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Школи та освітні програми, розроблені педагогічною радою; 

здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та Статутом Школи.

3.5. Директор Школи є головою педагогічної ради – постійно-діючого колегіального органу управління Школи.

За відсутності директора обов'язки голови виконує заступник з навчальної роботи.

Обов'язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається строком на один рік.

3.6. Педагогічна рада об’єднує педагогічних працівників Школи і створюється з метою розвитку та вдосконалення освітнього процесу, підвищення професійної майстерності та творчого зростання педагогічного колективу.

3.7Педагогічна рада Школи:

планує роботу Школи;

- розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми) Школи та оцінює результативність її (їх) виконання;

розглядає питання формування контингенту Школи та схвалює план прийому до Школи на відповідний рік, надає відповідні пропозиції директору на затвердження; 

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності, визначає порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, а також види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності у Школі;

приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;

розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Школі, її структурних підрозділах;

обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, визнає результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників у порядку визначеному постановою КМУ від 21.08.2019 року №800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Школи;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом Школи до її повноважень.

Рішення педагогічної ради вводяться у дію наказами директора Школи.

Порядок створення та роботи педагогічної ради визначається Статутом Школи.

3.8Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Школи. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початку та в кінці навчального року.

3.9Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Школи є загальні збори колективу. Повноваження, засади формування та діяльності загальних зборів колективу визначаються законодавством України та Статутом Школи.

3.10Засідання загальних зборів є правочинним, якщо в них бере участь не менше 2/3 членів колективу Школи.

Рішення приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні. Рішення мають рекомендаційний характер, засідання оформлюються протоколом.

3.11. У Школі, за рішенням загальних зборів, можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації, тощо.

3.12 За наявності не менше трьох викладачів з одного виду мистецтва (споріднених інструментів) у Школі можуть створюватись відділення, відділи, керівники яких затверджуються наказом директора.

4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу в Школі є:

- здобувачі початкової мистецької освіти – учні;

- педагогічні працівники;

- батьки учнів або їхні законні представники;

- інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу; 

- інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному Статутом Школи відповідно до законодавства України.

4.2. Учні Школи мають право на:

доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; 

індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір Школи та освітніх програм, які пропонує Школа, навчальних дисциплін варіативного складника, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням у межах освітніх програм Школи;

справедливе та об'єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності; 

свободу творчості, культурної та мистецької діяльності;

безпечні та нешкідливі умови навчання;

повагу до людської гідності;

користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи та послугами її структурних підрозділів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, які використовують в освітньому процесі та науковій діяльності;

демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно- митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо;

інші необхідні умови для здобуття освіти, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Учні мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством України та Статутом Школи. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов'язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.3. Учні користуються правом внутрішкільного переведення та переведення до іншої Школи за наявності вільних місць. Переведення здійснюється за наказом директора. 

4.4Учні Школи зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточення, довкілля, майна Школи;

дотримуватися Статуту Школи, правил внутрішнього розпорядку Школи, а також умов договору про надання освітніх послуг.

4.5. Педагогічними працівниками Школи є директор, заступники директора, викладачі, концертмейстери, методисти (за наявності), інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.

4.6Педагогічний працівник Школи має право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання; 

користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи; 

підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

проходження сертифікації відповідно до законодавства;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об'єктивне її оцінювання;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Школи; 

- безпечні і нешкідливі умови праці;

відпустку відповідно до законодавства; 

участь у громадському самоврядуванні Школи;

участь у роботі колегіальних органів управління Школи.

4.7Педагогічні працівники Школи зобов'язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність; 

забезпечувати досягнення учнями результатів наввчання, визначених відповідними робочими навчальними програмами та освітніми програмами Школи; 

сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я; 

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності; 

-  проходити атестацію в порядку, визначеному Мінкультури;

- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та її навколишнього природного середовища;

формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти; 

дотримуватися Статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку Школи, виконувати свої посадові обов'язки.

Педагогічні працівники мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або Статутом Школи.

Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника Школи визначаються законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту». Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників Школи встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.

4.8. Викладачі, концертмейстери Школи працюють відповідно до розкладу уроків, затвердженого директором або заступником директора з навчальної роботи.

4.9Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Школи встановлюється директором згідно із законодавством України. Норма годин на одну тарифну ставку викладача та концертмейстера Школи становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.

Завідувачам відділень, відділів здійснюється доплата в розмірі 10 відсотків від тарифної ставки.

Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.

Перерозподіл педагогічного навантаження у зв’язку з вибуттям або зарахуванням учнів протягом навчального року здійснюється директором Школи.

4.10. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

4.11. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

  •  обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування Школи за їх наявності;

  •  звертатися до відділу освіти, культури та спорту Кельменецької селищної ради, директора та органів громадського самоврядування цієї Школи з питань навчання та виховання дітей;

  •  брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Школи;

  •  захищати законні інтереси учнів в органах громадського самоврядування Школи та у відповідних державних, судових органах.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ

5.1. Організація освітнього процесу у Школі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором Школи.

План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог Закону України «Про позашкільну освіту».

5.2. Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об'єднань у Школі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, який є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Школа може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.

5.3. У період епідемій або стихійного лиха Школа може працювати за особливим режим роботи визначеним Кельменецькою селищною радою, погоджується у встановленому законодавством порядку.

У період дії воєнного стану або карантинних обмежень Школа може здійснювати освітній процес із застосуванням дистанційних технологій та адаптувати власні освітні програми відповідно до можливостей організації навчання в такий період.

5.4Освітній процес у Школі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих і організованих Школою з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).

Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім'ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.

5.5Школа здійснює освітній процес за власними освітніми програмами, розробленими на основі типових освітніх програм, затверджених МКІП. Для осіб з особливими освітніми потребами Школою можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Школа, може включатися корекційно-розвитковий складник.

5.6. Освітній процес у Школі здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.

5.7. Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Школи та робочих навчальних програмах навчальних дисциплін (предметів).

5.8. Невід'єдним складником власної освітньої програми Школи є навчальний план, що затверджується на весь термін навчання. На підставі освітньої програми Школа складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, які конкретизують організацію освітнього процесу.

У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями, семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання у Школі.

Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.

5.9. Відволікання учнів на роботи та заходи, не пов’язані з освітнім процесом, за рахунок навчального часу забороняється.

5.10. Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.

Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів відповідного бюджету, здійснюється в межах сумарного обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого у робочому навчальному плані.

5.11. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється у порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою та фіксуються в документації з моніторингу навчальних досягнень учнів.

Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, які містяться у вимогах навчальних програм дисциплін на відповідних етапах навчання.

5.12. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах.

Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.

5.13. Питання, пов’язані із звільненням учнів від здачі іспитів або перенесення їх строків, вирішуються директором Школи на підставі подання відділів за наявності відповідних документів.

5.14. Процедура приймання учнів на навчання до Школи, а також їх переведення з інших мистецьких шкіл, відрахування та поновлення на навчання визначається законодавством, Статутом Школи та планом організації освітнього процесу з урахуванням освітніх програм.

Зарахування учнів на навчання за освітньою програмою здійснюється наказом директора на підставі укладеного договору про надання освітніх послуг. У договорі обов'язково зазначаються права й обов'язки сторін, відповідальність сторін за невиконання обов'язків, передбачених договором, а також розмір та порядок внесення плати за навчання.

Питання внутрішнього переведення учнів у Школі, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням програмних вимог, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на повторний рік навчання та виключення із Школи (при умові систематичного невиконання освітніх програм), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами директора Школи.

Повторні перездачі повинні бути завершені, як правило, до 20 вересня наступного навчального року.

5.15Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту.

Свідоцтво має містити повне найменування Школи відповідно до її Статуту, назву освітньої програми, підрівня та спрямування початкової мистецької освіти, загальний обсяг навчальних годин та перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування освітньої програми, та підсумкові оцінки.

Свідоцтво підписує директор Школи або особа, яка виконує його обов'язки на дату видачі документа.

5.16. Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання освітньої програми, видається свідоцтво про початкову мистецьку освіту на підставі річних оцінок.

5.17Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор Школи може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.

5.18. Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальний листом "3а високі досягнення у навчанні".

Рішення про заохочення приймаються педагогічною радою за поданням відділів.

5.19. рішенням директора Школи виключення учня може проводитися при невнесенні плати за навчання протягом двох місяців, у групах самоокупності - одного місяця відповідно до нормативно-правових актів.

5.20. Освітній процес у Школі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.

5.21Основною формою здобуття початкової мистецької освіти є очна форма. У випадку настання обставин непереборної сили (форс-мажорні обставини, в тому числі, але не обмежуючись такими подіями, як: війна, блокада, випадки громадянської непокори працівників, будь-які закони, декларації, норми, вказівки та декрети, що видані державними органами та знаходяться під їх контролем, стихійне лихо, техногенна катастрофа, епідемія, карантин тощо) та у випадку видання відповідних розпоряджень Кабінету Міністрів України,  Міністерства освіти і науки України, органів місцевого самоврядування Школа має право тимчасово використовувати дистанційну, або змішану форму роботи.

5.22Школа проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Для цього у Школі створюються методичні об'єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва. Методична робота щороку планується Школою і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти у Школі.

5.23У разі організації та проведення на базі Школи заходів з п