ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ КЗ «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА МУЗИЧНА ШКОЛА ІМЕНІ М.ТКАЧА» КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
СХВАЛЕНО Педагогічною радою КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача» Протокол від 27.08.2024 № 1 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Директор КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача» ___________ Вікторія РАРЕНКО Наказ 27.08.2024 № 21-од |
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
КЗ «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА МУЗИЧНА ШКОЛА ІМЕНІ М.ТКАЧА»
КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
селище Кельменці, 2024 рік
І. Загальні положення
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі – Школа) розроблено відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту». Система забезпечення якості освіти у Школі складається із системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості позашкільної освіти (система внутрішнього забезпечення якості освіти).
Внутрішня система забезпечення якості освіти у Школі розбудовується на виконання статті 41 Закону України «Про освіту» з метою здійснення Школою контролю за своєю діяльністю щодо забезпечення якості освіти.
Процес створення та реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти Школи базується на таких принципах:
-
автономія Школи;
-
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
-
забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти без дискримінації за будь-якими ознаками;
-
академічна доброчесність;
-
академічна свобода;
-
свобода вибору видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми Школи, інших суб’єктів освітньої діяльності;
-
гнучкість та адаптивність системи освітньої діяльності;
-
гуманізм;
-
демократизм, дитиноцентризм;
-
доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою;
-
постійне вдосконалення освітньої діяльності;
-
урахування впливу зовнішніх чинників;
-
цілісність системи управління якістю освіти.
Метою розбудови та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Школі є постійне й послідовне підвищення якості позашкільної освіти та формування довіри громади до Школи.
Відповідальність за впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Школі покладається на директора закладу.
Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Місія Школи - забезпечення прав учнів на здобуття якісної позашкільної освіти мистецького спрямування; усебічний розвиток обдарованої особистості, підготовка до активної професійної та громадської діяльності.
Формування цілісності світогляду здобувача освіти через взаємодію мистецької галузі з іншими галузями для виховання громадянської позиції, усвідомленої ідентичності українця та істинного, неформального патріотизму.
Для здійснення місії та реалізації Стратегії розвитку Школи пріоритетними є безперервне професійне вдосконалення педагогів; створення середовища для розвитку творчого мистецького потенціалу учнів, їх художньо-естетичного розвитку, підвищення рівня фахової майстерності; забезпечення комфортного, безпечного та мотивуючого освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу.
Візія Школи полягає у створенні мистецького закладу, де буде формуватися цілісний освітньо-культурний простір, завдяки якому відбувається становлення світорозуміння, світосприйняття та світоглядної культури особистості, реалізація їхніх індивідуальних освітніх траєкторій, а також збагачення її емоційної сфери тощо.
Школа має власну матеріально-технічну базу для провадження мистецької діяльності.
Мета Школи - надати можливість здобувачам освіти реалізувати свої прагнення через здобуття якісної позашкільної освіти мистецького спрямування та формування естетичного світогляду тощо.
Для досягнення мети перед Школою стоять такі завдання:
-
створити належні матеріально-технічні умови для організації та здійснення мистецької діяльності;
-
забезпечити безперервний професійний та особистісний розвиток викладачів;
-
організувати співпрацю із закладами загальної середньої, фахової перед вищої та вищої освіти Чернівецької області, України та ближнього зарубіжжя що сприятиме здійсненню якісного навчання, розвитку, підготовці до конкурсів/фестивалів;
-
сприяти якісній підготовці здобувачів освіти до вступу у фахові заклади вищої освіти мистецького спрямування;
-
сформувати безпечний психологічно комфортний простір для навчання та виховання успішних учнів та ефективної діяльності педагогічних працівників;
-
уміння переносити знання в нову життєву ситуацію та застосовувати їх.
Компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що є пріоритетними для Школи:
-
забезпечення матеріально-технічних умов Школи, безпеки перебування в Школі всіх учасників освітнього процесу, моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища, оновлення методичної бази освітньої діяльності;
-
контроль якості знань, умінь і навичок учнів, розроблення рекомендацій щодо їх покращення, формування у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання, забезпечення прозорості та об’єктивності оцінювання результатів навчання;
-
контроль за виконанням навчальних планів та освітніх програм, створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників, використання сучасних та інноваційних методичних підходів до проведення уроку, дотримання принципів академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу;
-
удосконалення управлінських процесів у Школі на основі принципів людиноцентризму, партнерства, лідерства та інноваційності.
Для відстеження ефективності функціонування та розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Школі здійснюється самооцінювання освітніх й управлінських процесів. За результатами самооцінювання формується річний звіт про якість освітньої та управлінської діяльності закладу позашкільної освіти, відповідно до якого ухвалюється внесення змін до перспективного та річного планів роботи, освітньої програми тощо.
Система внутрішнього контролю за якістю освітньої та управлінської діяльності спрямована на реалізацію Стратегії розвитку Школи, якісного виконання освітньої програми, стратегічного та річного планування діяльності закладу позашкільної освіти.
Процедури формування компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти Школи
Самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти здійснюється щорічно за одним із чотирьох напрямів за основними критеріями діяльності, а комплексно – один раз на декілька років.
До оцінювання залучаються адміністрація, окремі педагогічні працівники Школи, батьки здобувачів освіти, представники засновника, територіального управління ДСНС тощо.
Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти Школи є гнучкою: за результатами щорічного аналізу за рішенням педагогічної ради до системи можуть вноситися зміни. Обов’язково здійснюється аналіз таких даних та показників, які впливають на освітню діяльність:
підсумкове оцінювання результатів навчання;
фінансування закладу позашкільної освіти;
кількісно-якісний кваліфікаційний склад педагогічних працівників тощо.
ІІ. Напрями внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗПО
Внутрішня система забезпечення якості освіти Школи спрямована на реалізацію візії та місії закладу і формується за такими напрямами:
-
освітнє середовище ЗПО;
-
система оцінювання здобувачів освіти;
-
педагогічна діяльність педагогічних працівників;
-
управлінська діяльність.
Методи та інструменти самооцінювання
Методи збору інформації |
Інструменти |
Опитування: • анкетування учасників освітнього процесу (педагогів, учнів, батьків); |
Анкети педагогів, учнів, батьків.
|
Вивчення документації:
|
Форма вивчення документації (Статуту, Стратегії розвитку, освітніх програм, навчальних планів, річного плану роботи, протоколів засідань педагогічної ради, журналів обліку роботи викладачів, звіту Школи (1-МШ), наказів з основної діяльності, документації з охорони праці, безпеки життєдіяльності, плану заходів, спрямованого на запобігання булінгу (цькування), тощо). |
Спостереження:
|
Форма спостереження за освітнім середовищем (санітарно-гігієнічні умови, стан забезпечення навчальних приміщень, безпека навчальних приміщень, недоступність та безпечність території, вплив середовища на освітню діяльність, створення інклюзивного освітнього середовища тощо). |
Форма вивчення педагогічної діяльності педагогічних працівників, самоаналіз викладача (спостереження за проведенням навчальних занять). |
-
Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу позашкільної освіти»
Вимога/ правило |
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
Терміни оцінювання / узагальнення висновків |
Особа відповідальна за збір інформації, підготовку висновків та пропозицій до плану роботи закладу |
1.1. Наявність необхідних ресурсів для створення освітнього середовища
|
1.1.1. Матеріально-технічна база ЗПО відповідає його типу та напряму(ам) позашкільної освіти, який(і) він забезпечує
|
1.1.1.1. У ЗПО є приміщення, споруди, земельні ділянки, обладнання (у тому числі орендовані на умовах договору оренди чи угоди про співпрацю), необхідні для реалізації освітньої і навчальних програм відповідно до типу ЗПО та напряму(ам) позашкільної освіти, який(і) він забезпечує |
1. Вивчення документації 2. Спостереження (освітнє середовище)
|
1 раз на рік |
Директор/завідувач господарства. |
1.1.1.2. ЗПО забезпечений навчальними, наочними посібниками і технічними засобами навчання відповідно до освітньої та навчальних програм |
1. Спостереження (освітнє середовище) 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та здобувачів освіти, батьків) |
Щорічно |
Заступник з НВР |
||
1.2. Створення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці
|
1.2.1. Освітнє середовище ЗПО безпечне
|
1.2.1.1. Територія та приміщення ЗПО є безпечними |
1. Спостереження (освітнє середовище). 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та здобувачів освіти, батьків) |
Постійно/Щорічно |
Директор/завідувач господарства |
|
|
1.2.1.2. У ЗПО забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм |
1.Вивчення документації 2. Спостереження (освітнє середовище) 3. Опитування (анкетування здобувачів освіти, батьків) |
Щоквартально / Раз на рік |
Директор/завідувач господарства / відповідальна особа за охорону праці, безпеку життєдіяльності, пожежну безпеку |
|
|
1.2.1.3. У ЗПО проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій |
1.Вивчення документації 2.Опитування (анкетування педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків) |
2 рази на рік-пожежна, щорічно (ОП, БЖД) / Раз на рік |
Директор/завідувач господарства /відповідальна особа за охорону праці, безпеку життєдіяльності, пожежну безпеку |
|
|
1.2.1.4. Учасники освітнього процесу дотримуються правил безпеки життєдіяльності, охорони праці, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій |
1.Вивчення документації. 2.Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників) 3.Спостереження (освітнє середовище) |
Постійно |
Директор/заступник директора з навчально-виховної роботи /відповідальна особа за охорону праці, безпеку життєдіяльності, пожежну безпеку/викладачі |
|
|
1.2.1.5. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво ЗПО діють у встановленому законодавством порядку |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Директор/ заступник директора з навчально-виховної роботи /викладачі |
|
|
1.2.1.6. У ЗПО формуються навички здорового способу життя |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та батьків) 3.Спостереження (освітнє середовище) |
Постійно/Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
|
1.2.2. Освітнє середовище ЗПО вільне від будь-яких форм насильства |
1.2.2.1. У ЗПО реалізуються заходи із запобігання будь-яким формам насильства, булінгу (цькування) учасників освітнього процесу |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників, та батьків) |
Щоквартально/Раз на рік
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
|
|
1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, які вважають освітнє середовище вільним від будь-яких форм насильства |
Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників, та батьків) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
|
1.3.1. Приміщення та територія ЗПО облаштовані з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування |
1.3.1.1. У ЗПО забезпечується доступність будівель та приміщень відповідно до його типу та напряму(ів) позашкільної освіти |
Спостереження (освітнє середовище) |
Раз на рік |
Директор/завідувач господарства |
|
|
1.3.1.2. У ЗПО створені належні умови для дітей з особливими освітніми потребами (за потреби) |
1. Вивчення документації. 2. Спостереження (освітнє середовище, навчальні заняття) |
Раз на рік |
Директор/заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
1.3.1.3. ЗПО взаємодіє з батьками дітей із особливими освітніми потребами (за потреби) |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування чи інтерв’ю з батьками дітей з особливими освітніми потребами) |
Раз на рік |
Директор/заступник директора з навчально-виховної роботи |
Висновки та пропозиції до планування роботи закладу за результатами оцінювання якості освітнього середовища виносяться відповідальними особами на розгляд педагогічної ради, яка затверджує зміни у діяльності закладу в напрямку вдосконалення умов здійснення якісного освітнього процесу. За результатами самооцінювання напряму, затвердженими педагогічною радою керівник закладу може звертатись до засновника щодо покращення рівня забезпечення освітнього середовища закладу освіти.
2. Напрям оцінювання «Система оцінювання здобувачів освіти»
Вимога/ правило |
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
Терміни оцінювання/ узагальнення висновків |
Особа відповідальна за збір інформації та висновки |
2.1. Наявність системи оцінювання здобувачів освіти, яка забезпечує справедливе, об’єктивне оцінювання |
2.1.1. Здобувачі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання |
2.1.1.1. Частка здобувачів освіти, які в ЗПО отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання |
Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
2.1.2. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим, об’єктивним |
2.1.2.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у ЗПО справедливим, об’єктивним |
Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
2.2. Оцінювання освітніх досягнень здобувачів освіти |
2.2.1. Досягнення здобувачів освіти
|
2.2.1.1. Частка здобувачів освіти, які брали участь у заходах на рівні ЗПО, територіальної громади, області |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників, здобувачів освіти та батьків) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
2.2.1.2. Частка здобувачів освіти, які брали участь у заходах всеукраїнсько го та міжнародного рівнів |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
||
2.2.1.3. Частка колективів у ЗПО, що мають почесні звання інші відзнаки і нагороди |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування батьків) |
Раз на рік |
Заступник директора з навчально-виховної роботи/викладачі |
||
2.2.1.4. Частка здобувачів освіти, які отримали у ЗПО документи про позашкільну освіту |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/заступник директора з навчально-виховної роботи |
Висновки за результатами системи оцінювання здобувачів освіти виносяться на розгляд педагогічної ради, яка затверджує рекомендації щодо плану роботи на наступний навчальний рік.
Критерії оцінювання учнів, що застосовуються педагогами закладу зафіксовані для кожної навчальної дисципліни в робочих навчальних програмах.
Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
Компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації освітнього процесу, який стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь здобувачів освіти.
У контексті цього змінюються і підходи до оцінювання результату освітньої діяльності здобувачів освіти як складової освітнього процесу. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня.
Результати освітньої діяльності здобувачів освіти на всіх етапах освітнього процесу не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками. Метою навчання мають бути сформовані компетентності, як загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді та цінностях особистості. Підсумком навчання учнів закладу позашкільної освіти є сформованість у них пізнавальної, практичної, творчої і соціальної компетентностей:
-
Пізнавальні компетентності передбачають оволодіння поняттями та знаннями у галузі мистецтва; основних процесів суспільного життя; набуття знань про морально-психологічні якості; способи організації змістовного дозвілля;
-
Практичні компетентності передбачають формування різноманітних мистецьких умінь та навичок, здатності реалізовувати і захищати свої права, орієнтуватися у соціальних відносинах, встановлювати зв’язки між подіями і явищами, формулювати, висловлювати та доводити власну думку, позицію;
-
Творчі компетентності передбачають набуття досвіду власної творчої діяльності з мистецьких знань, розв’язання творчих завдань, здатності виявляти творчу ініціативу; розвиток дослідницьких здібностей, системного, фахового, просторового і логічного мислення, уяви, фантазії; потреби у творчій самореалізації та духовному вдосконаленні;
-
Соціальні компетентності орієнтовані на досягнення високого рівня освіченості і вихованості; емоційний та інтелектуальний розвиток; формування позитивних особистісних якостей (самостійність, наполегливість, працелюбство та ін.), ціннісного ставлення до себе та оточуючих, вміння працювати в колективі; розвиток здатності до професійного самовизначення, творчого становлення; формування громадянської поведінки, патріотизму, любові до України.
Основними функціями оцінювання навчальних досягнень вихованців є:
-
контролююча – визначається рівень досягнень вихованців, рівень засвоєння нових знань;
-
навчальна – організація підсумкової роботи, яка сприяє повторенню, поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню умінь та навичок;
-
діагностуюча та коригуюча – з’ясування труднощів, які виникають в учнів під час освітнього процесу, виявлення прогалин у знаннях дітей та внесення педагогом певних коректив;
-
стимулюючо-мотиваційна – підсумкова робота розвиває у здобувачів освіти відповідальність, спонукає їх до змагань, формує позитивний мотив до творчості;
-
виховна – формує в у учнів вміння відповідально і зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю і самоконтролю, сприяє розвитку активності та системності у відвідуванні уроків.
Оцінювання знань, умінь, навичок учнів базується на рівневій технології оцінювання. В основу такої технології оцінювання навчальних досягнень вихованців покладено орієнтири чотирьох рівнів: П, С, Д, В (початковий, середній, достатній, високий).
Рівень, на якій у той чи інший момент перебуває учень, визначається за такими показниками:
-
початковий рівень (репродуктивний) – демонстрація навичок учня характеризується початковими уявленнями про зміст програми; учень виконує незначну частину практичних завдань та розумових операцій відповідно набутим знанням;
-
середній рівень – учень знає і виконує основний навчальний матеріал, може виконувати завдання за зразком, володіє елементарними технологічними і розумовими навичками;
-
достатній рівень – учень знає суттєві ознаки понять, явищ змісту програми; уміє пояснювати основні закономірності взаємозв’язку між розділами та темами; самостійно застосовує знання; здатний до розумових операцій, самоаналізу своїх дій, вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Дає повну, правильну, логічну, обґрунтовану відповідь, хоча іноді бракує власних суджень. Учень здатний самостійно застосовувати знання не лише у знайомих, а й у змінених ситуаціях;
-
високий рівень – знання і вміння учня є глибокими, міцними, узагальненими і системними; уміє застосовувати їх для виконання творчих завдань; вміло і самостійно оцінює різноманітні ситуації, явища, факти. Відстоює свою особисту позицію, виступає на уроках в ролі помічника педагога.
Рівневі показники оцінювання знань здобувачів освіти – це є перша складова ефективності освітньої діяльності учнів.
Участь у публічних заходах відповідно до напряму мистецької діяльності, та їх досягнення – це друга складова якісної роботи учнів.
Результати освітньої діяльності здобувачів освіти визначені прогнозованим результатом, зафіксованим для кожної навчальної дисципліни її робочою навчальною програмою.
3. Напрям оцінювання «Педагогічна діяльність педагогічних працівників»
Вимога/ правило |
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
Терміни оцінювання /узагальнення висновків |
Особа відповідальна за збір інформації та висновки |
3.1. Ефективність педагогічної діяльності педагогічних працівників ЗПО здобувачів освіти |
3.1.1. Забезпечення якості освітнього процесу педагогічними працівниками |
3.1.1.1. Наявність та стан ведення педагогічними працівниками ділової документації (журналів обліку роботи групи, класу викладача тощо). Освітній процес здійснюється відповідно до освітньої програми, навчального плану, навчальних програм для навчальних дисциплін (предметів) |
1. Вивчення документації 2. Спостереження (навчальне заняття) 3. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Щоквартально / Раз на рік |
Заступник з НВР |
3.1.1.2. Педагогічні працівники навчають, виховують, розвивають здібності здобувачів освіти у сфері культури, надають первинні професійні знання, вміння і навички, необхідні для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності. Випускники ЗПО вступають на навчання за фахом, або спорідненими дисциплінами до фахових вищих навчальних закладів. |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування педа гогічних працівників, здобувачів освіти) 3.Спостереження (навчальне заняття) |
Постійно/раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
3.1.1.3. Частка педагогічних працівників, які в освітньому процесі використовують сучасні підходи, методики та технології |
1.Спостереження (навчальні заняття) 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та здобувачів освіти) |
Постійно/раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
3.1.1.4. Педагогічні працівники реалізують експериментальні освітні програми, навчальні плани
|
1. Вивчення документації 2. Спостереження (навчальне заняття) 3. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Постійно/раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
3.1.2. Організація інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи |
3.1.2.1. Використання в освітньому процесі інформаційно-методичних матеріалів, підготовка та оприлюднення власної фахової інформації |
1. Спостереження (навчальні заняття) 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Постійно/раз на рік |
Заступник з НВР |
|
|
3.1.2.2. Стан реалізації плану організаційно-масової роботи відповідно до напряму позашкільної освіти |
1. Вивчення документації 2.Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Постійно/раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
|
3.1.3 Співробітництво педагогічних працівників |
3.1.3.1. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти |
Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
|
3.1.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з представниками закладів освіти, громадських організацій |
Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
||
3.2. Підвищення професійного рівня педагогічних працівникі ЗПО |
3.2.1. Забезпечення педагогічними працівниками постійного підвищення своєї кваліфікації |
3.2.1.1. Наявність документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
Вивчення документації.
|
Раз на рік |
Заступник з НВР |
3.2.1.2. Дотримання вимог законодавства під час атестації педагогічних працівників |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
||
3.2.1.3. Частка педагогічних працівників, які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
||
|
|
3.2.1.4. Частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових конкурсах професійної майстерності, тощо |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
|
|
3.2.1.5. Частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди, звання |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Заступник з НВР |
Критерії оцінювання якості педагогічної діяльності відповідають критеріям підготовленості педагогічних працівників, визначених у «Положенні про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури» затвердженим наказом Міністерства культури України від 12.07.2018 року № 628, «Професійному стандарті «Викладач мистецької школи (за видами навчальних дисциплін)» затвердженим наказом Міністерства економіки України від 04.05.2022 року № 1110-22 та 5 від 31.05.2021р. ) та постанові Кабінету Міністрів України № 800 від 21.09.2019 року (зі змінами) “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”.
4. Напрям оцінювання «Управлінська діяльність»
Вимога/ правило організації освітніх і управлінсь-ких процесів ЗПО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти |
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
Терміни оцінювання / узагальнення висновків |
Особа відповідальна за збір інформації та висновки |
4.1. Організаційно-правові засади діяльності ЗПО |
4.1.1. Керівництво ЗПО забезпечує організацію управлінської діяльності |
4.1.1.1. Установчі документи ЗПО відповідають законодавству |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор |
4.1.1.2. У ЗПО створено внутрішню систему забезпечення якості освіти |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та здобувачів освіти) |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.3. Планування роботи ЗПО відповідає статуту, особливостям (типу і напряму (ів) позашкільної освіти), умовам його діяльності |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.4. Керівник та колегіальні органи управління ЗПО аналізують реалізацію планів роботи, коригують їх у разі потреби |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.5. Структура ЗПО, мережа класів, відділів, інших організаційних форм відповідають статуту закладу |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.6. Режим роботи ЗПО та розклад уроків враховують вікові особливості здобувачів освіти |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.7. Наповнюваність груп відповідають встановленим нормативам
|
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.8. Динаміка мережі класів, груп, відділів та інших творчих об’єднань ЗПО, кількості здобувачів освіти |
Вивчення документації |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.9. Сформованість та дієвість роботи органів громадського самоврядування ЗПО |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників, батьків) |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.1.10. Співпраця з науковими, культурно-просвітницькими установами, іншими закладами освіти, громадськими об’єднаннями |
1.Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників, батьків)
|
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.2. Керівництво ЗПО забезпечує ефективність кадрової політики |
4.1.2.1. ЗПО забезпечений педагогічними працівниками відповідно до штатного розпису |
Вивчення документації
|
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
|
4.1.2.2. Освіта, рівень професійної підготовки педагогічних працівників ЗПО відповідають вимогам законодавства |
Вивчення документації
|
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.2.3. Керівництво ЗПО застосовує заходи матеріального та морального заохочення до працівників |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.2.4. Керівництво ЗПО створює умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників |
1. Вивчення документації. 2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Постійно / Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
||
4.1.3 Керівництво ЗПО забезпечує прозорість та інформаційну відкритість закладу |
4.1.3.1. Керівництво ЗПО оприлюднює інформацію про заклад на власному вебсайті та/або у інший спосіб |
1. . Опитування (анкетування педагогічних працівників) 2. Спостереження (освітнє середовище) |
Постійно |
Директор/ заступник з НВР |
|
4.2. Формування та забезпечення академічної доброчесності |
4.2.1. Впровадження академічної доброчесності у ЗПО |
4.2.1.1. Керівництво ЗПО забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення |
1. Вивчення документації 2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та здобувачів освіти) |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
4.2.1.2. Частка педагогічних працівників і здобувачів освіти, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності |
Опитування (анкетування педагогічних працівників, здобувачів освіти) |
Раз на рік |
Директор/ заступник з НВР |
Управлінська діяльність керівних працівників закладу позашкільної освіти на сучасному етапі передбачає вирішення низки концептуальних положень:
-
створення умов для переходу від адміністративного стилю управління до громадсько-державного;
-
раціональний розподіл роботи між працівниками закладу з урахуванням їх кваліфікації, досвіду та ділових якостей;
-
забезпечення оптимальної організації освітнього процесу, який би забезпечував належний рівень освіченості і вихованості учнів та підготовку їх до життя в сучасних умовах;
-
визначення найбільш ефективних для керівництва шляхів і форм реалізації стратегічних завдань, які б повною мірою відповідали особливостям роботи закладу та діловим якостям адміністрації, раціональне використання часу всіма працівниками закладу;
-
правильне й найбільш ефективне використання навчально-матеріальної бази ЗПО та створення сприятливих умов для її поповнення та оновлення в сучасних умовах;
-
забезпечення високого рівня працездатності всіх учасників освітнього процесу;
-
створення здорової творчої атмосфери в педагогічному колективі;
-
вивчення інтересів і потреб місцевої громади й суспільства в цілому, щоб визначати нові цілі й завдання;
Діяльність керівника закладу позашкільної освіти визначається такими чинниками, як:
-
рівнем його компетентності;
-
обраною концепцією власної діяльності;
-
рівнем розвитку і спрямованості організаційної культури закладу.
Установити ефективність освітнього процесу, якість створених умов для його проведення, вплив керівника на продуктивність роботи Школи неможливо без належної оцінки результатів його діяльності.
Оцінювання управлінської діяльності складається з чотирьох етапів:
-
підготовчий етап
на підготовчому етапі відповідальною особою проводиться відбір, систематизація та аналіз матеріалів, що характеризують динаміку розвитку закладу позашкільної освіти, рівень управлінської діяльності його керівників; аналізуються статистичні дані;
-
основний етап
включає самоаналіз та самооцінку управлінської діяльності керівником закладу позашкільної освіти; внесення коректив в управлінську діяльність керівників за результатами самої експертизи; отримання інформації про соціально-психологічний клімат у ЗПО та рівень знань здобувачів освіти; визначення відповідності діяльності керівників закладу нормативним аспектам управління, проблем та резервів розвитку закладу, напрямків надання методичної допомоги; загальна оцінка управлінської діяльності, підготовка висновків та пропозицій;
-
підсумково-корекційний
глибокий аналіз предмету експертизи, формування банку даних за її результатами, планування розвитку закладу позашкільної освіти; регулювання та корекція управлінської діяльності, виявлення якісних змін предмету експертизи та прогнозування розвитку ЗПО;
-
регулятивно-корекційний
вдосконалення та коригування окремих напрямків та форм управління освітнім процесом.
Директором Школи створюються необхідні умови для оптимальної діяльності учасників освітнього процесу, усуваються виявлені недоліки в роботі, здійснюється реалізація програм стратегічного розвитку Школи.
Вимоги до ділових та особистісних якостей директора Школи:
-
цілеспрямованість та саморозвиток;
-
компетентність;
-
динамічність та самокритичність;
-
управлінська етика;
-
прогностичність та аналітичність;
-
креативність, здатність до інноваційного пошуку;
-
здатність приймати своєчасне рішення та брати на себе відповідальність за результат діяльності.
Ефективність управлінської діяльності директора Школи включає стан реалізації його управлінських функцій, основних аспектів та видів діяльності, ступінь їх впливу на результативність освітнього процесу в Школі.
ІІІ. Узагальнення результатів самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Школі
За результатами самооцінювання закладу члени робочої групи формують аналітичні довідки. Відповідальна особа формує висновки та рекомендації, які подаються на розгляд педагогічної ради, затверджуються наказом директора та оприлюднюються на сайті Засновника. Висновки та рекомендації подаються до відповідного відділу Кельменецької селищної ради. Директор може звернутися до засновника відповідно рекомендацій щодо усунення виявлених під час самооцінювання закладу недоліків.