Кельменецька селищна рада
Чернівецька область, Дністровський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 01.08.2024 14:45
Кількість переглядів: 104

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Стратегії розвитку Кельменецької селищної територіальної громади на 2024 - 2027 роки

Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі ____________________

Замовник

Кельменецька селищна рада Дністровського району Чернівецької області (пл. Центральна, 4, смт Кельменці, 60100).

1. Назва документа державного планування:

Стратегія розвитку Кельменецької селищної територіальної громади на 2024 - 2027 роки 

2. Основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування 

Головною метою Стратегії є поліпшення якості рівня життя, комфорту та забезпечення прав мешканців громади шляхом створення на основі дотримання прав людини якісних, безпечних, доступних послуг у сферах соціального захисту, освіти, культури молоді та спорту, медицини, житлово-комунального господарства, захисту населення і довкілля, сталого соціально-економічного розвитку Кельменецької селищної територіальної  громади.

Стратегічними цілями розвитку Кельменецької селищної територіальної громади на 2024 – 2027 рр. визначені:

1. Економічний розвиток громади;

2. Покращення якості життя мешканців;

3. Просторовий розвиток і охорона навколишнього середовища.

Стратегію розроблено з урахуванням стратегічних та оперативних цілей Державної Стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки та Стратегії розвитку Чернівецької області на період до 2027 р.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Стратегія охоплює усі види господарської діяльності: промисловий, агропромисловий і транспортний комплекси, енергозбереження та енергоефективність, житлово-комунальне господарство та комунальну інфраструктуру, освіту, охорону здоров’я, фізичне виховання та спорт, культуру, охорону навколишнього природного середовища, захист населення від надзвичайних ситуацій тощо. Для забезпечення виконання завдань, що передбачені Стратегією, формуються відповідні завдання, серед яких можуть бути такі, які відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.

 4. Інформація про ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії, зокрема, для таких складових довкілля:

- атмосферне повітря;

- водні ресурси;

- відходи;

- земельні ресурси;

- ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони;

- наслідки для здоров’я населення.

Проект Стратегії передбачає низку цілей та завдань, від досягнення яких очікується позитивний вплив на стан довкілля та здоров’я людей. Негативних незворотних  наслідків для складових навколишнього природного середовища не прогнозується.

б) для території з природоохоронним статусом; 

Ймовірні наслідки на території з природоохоронним статусом (об'єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі) відсутні.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.  

Попри прикордонне розташування Кельменецької громади ймовірність транскордонних наслідків у результаті прийняття Стратегії відсутня.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено 

У рамках здійснення стратегічної екологічної оцінки розглянуто три альтернативні сценарії розвитку Кельменецької громади на період 2024 – 2027 рр.

Альтернатива 1 передбачає інерційний сценарій розвитку громади (без затвердження Стратегії). Ця альтернатива полягає у консервації нинішнього стану території громади та розглядає ситуацію, за якої зміни в економіко-соціальній політиці громади практично не відбуваються. При цьому цілком ймовірно, що вирішення багатьох питань громади, включно з природоохоронними, носитиме хаотичний характер і не приведе до їх ефективного розв’язання. Отже, альтернатива 1 не є оптимальною.

Альтернатива 2 передбачає проміжний сценарій розвитку громади, за якого впроваджується лише частина завдань, окреслених Стратегією. Це зумовить усунення лише частини проблем, що існують на території громади.

Альтенативою 3 є оптимістичний сценарій, за якого повністю реалізується Стратегія. Цей сценарій найоптимальніший, оскільки надає можливість формувати та виконувати конкретні соціально-економічні завдання громади у поєднанні з ефективними природоохоронними заходами, що спрямовані на усунення та обмеження дій, шкідливих для навколишнього природного середовища.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що

використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для проведення СЕО буде використано: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Під час проведення СЕО буде здійснено: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; проведення аналізу слабких і сильних сторін проєкту Стратегії з точки зору екологічної ситуації.

Окрім того, будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, коментування тощо.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля та здоров’я населення, визначені законодавством. Згідно з Законом України “Про охорону навколишнього природного середовища” використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями має здійснюватися з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну

екологічну оцінку

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення та прогнозні зміни цього стану; 3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу; 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом; 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності –50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка; 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля; 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх

подання

Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО Стратегії розвитку Кельменецької селищної територіальної громади на 2024 - 2027 роки подаються до Кельменецької селищної ради (60100, селище Кельменці, пл. Центральна, 4; rada@kelmenecka-gromada.gov.ua; контактний телефон: (+380)982738490) або до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради (пл. Центральна, 2, селище Кельменці, 60100), електронна пошта: ekonomikinvest@gmail.com, тел. (+380)960463403.

Відповідальна особа - начальник відділу економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради – Урсуляк Ігор Іванович (контактні дані: електронна пошта: ekonomikinvest@gmail.com, тел. (+380)960463403.

 

Строк подання зауважень і пропозицій становить 12 днів, тобто з 01.08.2024 до 12.08.2024 року (включно).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО: офіційний веб-сайт Кельменецької селищної ради (https://kelmenecka-gromada.gov.ua/) і дошці об'яв у приміщенні Кельменецької селищної ради.

Замовник/Уповноважена особа замовника: Кельменецька селищна рада / Богдан Олійник.

 

       Селищний голова                                                              Богдан ОЛІЙНИК

Фото без опису

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних