Кельменецька селищна рада
Чернівецька область, Дністровський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ПОЛОЖЕННЯ про запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області

Дата: 01.05.2024 11:34
Кількість переглядів: 127

СХВАЛЕНО

Педагогічною радою

КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача»

Протокол

від 04.04.2024р. № 4

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор 

КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача»

_____________ Вікторія РАРЕНКО

Наказ від 04.04.2024р. № 3 - од

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області


 2024 рік

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про запобігання та протидію булінгу в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі – Положення) розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 №1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)» та визначає порядок створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації і механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі Заклад).

1.2. Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого. 

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";

До булінгу (цькування) у Закладі належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для проведення заходів, коридорами, вбиральнею тощо) та (або) за межами закладу під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи школи, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою директора Закладу.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме:

  • умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;

  • словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

  • будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

  • будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;

  • інші правопорушення насильницького характеру.

1.3. Дія Положення поширюється на усіх осіб пов’язаних з освітньою чи трудовою діяльністю (директора, заступників директора, педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків (інших законних представників), працівників адміністративно-господарської частини) та які можуть безпосередньо взаємодіяти з уразливими особами при виконанні своїх посадових обов’язків.

 

ІІ. ПОДАННЯ ЗАЯВ АБО ПОВІДОМЛЕНЬ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ

2.1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, директора Закладу.

У Закладі заяви (Додаток 1) або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає директор Закладу.

 

2.2. Директор Закладу у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

  • невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

  • за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

  • повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

  • повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

  • скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

ІІІ. СКЛАД ТА ПОРЯДОК РОБОТИ КОМІСІЇ З РОЗГЛЯДУ ВИПАДКІВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ЗАКЛАДУ

3.1. Склад комісії з розгляду випадків булінгу (далі Комісія) затверджує наказом директор Закладу. 

Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.

3.2. Комісія складається із голови, заступника голови, секретаря та членів комісії (не менше п’яти осіб).

3.3. До складу Комісії входять: директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічні працівники.

До участі комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування).

3.4. Головою Комісії є керівник Закладу.

Голова Комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на Комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду. Визначає функціональні обов’язки кожного члена Комісії. У разі відсутності голови його обов’язки виконує заступник голови. У разі відсутності голови та заступника голови Комісії обов’язки голови виконує один із членів Комісії, який обирається Комісією за поданням її секретаря. У разі відсутності секретаря Комісії його обов’язки виконує один із членів, який обирається за поданням голови або заступника голови Комісії.

3.5. Секретар Комісії забезпечує підготовку проведення засідань Комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях Комісії, ведення протоколу засідань Комісії.

3.6. Член Комісії має право:

  • ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

  • подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

  • брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

  • висловлювати окрему думку усно або письмово;

  • вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

3.7. Член Комісії зобов’язаний:

  • особисто брати участь у роботі комісії;

  • не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

  • виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов’язками, доручення голови комісії;

  • брати участь у голосуванні.

3.8. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

3.9. Діяльність Комісії здійснюється на принципах:

  • законності;

  • верховенства права;

  • поваги та дотримання прав і свобод людини;

  • неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

  • відкритості та прозорості;

  • конфіденційності та захисту персональних даних;

  • невідкладного реагування;

  • комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);

  • нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».

3.10. До завдань Комісії належать:

  • збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;

  • розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

  • оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

  • визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;

  • визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);

  • моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

  • надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників Закладу щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

  • надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

3.11. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання Комісії визначає її голова.

3.12. Засідання Комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

3.13. Секретар Комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання Комісії, повідомляє членів Комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам Комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

3.14. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні Комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу Комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є вирішальним.

3.15. Під час проведення засідання Комісії секретар веде протокол засідання Комісії за формою згідно з додатком 2 до цього Положення, що оформлюється наказом керівника Закладу.

3.16. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

3.17. Особи, залучені до участі в засіданні Комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі Комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд Комісії;

  • ставити питання по суті розгляду;

  • подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

3.18. Строк розгляду Комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

ІV. ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) В ЗАКЛАДІ

4.1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Закладі має бути постійним системним процесом, спрямованим на:

  • визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

  • виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

  • визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

 

4.2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Закладі ґрунтується на принципах:

  • недискримінації за будь-якими ознаками;

  • ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;

  • партнерства та підтримки між педагогічним колективом Закладу і батьками (законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;

  • особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини;

  • розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;

  • гендерної рівності;

  • участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів Закладу.

4.3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Закладі є:

  • створення безпечного освітнього середовища, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;

  • визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в Закладі;

  • підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування);

  • формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;

  • заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).

4.4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Закладі відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) (далі - План).

Розроблення, затвердження та оприлюднення Плану забезпечує робоча групу з вироблення загальної стратегії, профілактики та порядку дій щодо запобігання проявів булінгу серед учасників освітнього процесу Закладу

План розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року директор Закладу забезпечує проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін. 

Заплановані заходи можуть відбуватись у будь-якій формі: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних формах.

4.5. До заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Закладі, належать заходи щодо:

  • організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства;

  • організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

  • контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

  • розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:

  • розуміння та сприйняття цінності прав та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;

  • розуміння та сприйняття принципів рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;

  • здатності попереджувати та розв’язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;

  • відповідального ставлення до своїх громадянських прав і обов’язків, пов’язаних з участю в суспільному житті;

  • здатності визначати, формулювати та аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних думки/позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;

  • здатності критично аналізувати інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;

  • здатності до комунікації та вміння співпрацювати для розв’язання різних суспільних проблем, зокрема шляхом волонтерської діяльності тощо;

  • підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;

  • створення у Закладі, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

 

    Додаток 1

 

 

                                                                       Директору 

                  КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача»

                          Вікторії РАРЕНКО 

________________________________________

    (ПІБ заявника)

________________________________________

          (контактний номер телефону)

 

  

Заява

         Прошу провести розслідування за фактом- (ами) випадку-(ів) булінгу (цькування) відносно ______________________________________________________ .

                                             (прізвище, ім’я постраждалого)

 

Далі в заяві необхідно вказати особу або осіб, які вчинили цькування та описати  діяння, які полягають  у психологічному, фізичному чи іншому насильстві над особою і носять системний характер.

 

_________________                                                     _______________

             (дата)                                                                       (підпис)


 

 

   Додаток 2

ПРОТОКОЛ №_____

засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) КЗ «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області

«___» _______________ 20___ р. _____________________ Час ____ год ____ хв

Підстава: _________________________________________________________________________ 

                        (від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
 
 

_____________________________________________________________________________

                                                  (стислий зміст заяви або повідомлення)
 
_____________________________________________________________________________ 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Присутні:

Члени комісії (___ осіб) згідно з Наказом про склад комісії від ________№__:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Інші особи (______ осіб):

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 СЛУХАЛИ:

І. Затвердження Порядку денного засідання

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання1

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

                                            ІІІ. Ухвалили рішення про2

потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах

_____________________________________________________________________________

                                              (опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
 
 заходи для усунення причин булінгу (цькування)

_____________________________________________________________________________

                                                     (опис заходів та відповідальні за їх виконання)

 

заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)

_____________________________________________________________________________ 

                                                    (опис заходів та відповідальні за їх виконання)


 рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками

_____________________________________________________________________________

                                         (опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
 
 

рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)

________________________________________________________________________________

                                         (опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

Голова комісії                                                                                         ______________

Секретар                                                                                                  ______________

_____________________
 1 Розділ II доповнюється окремими сторінками.

2 Розділ III доповнюється окремими сторінками.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних