Кельменецька селищна рада
Чернівецька область, Дністровський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

 ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача»

Дата: 25.04.2024 14:55
Кількість переглядів: 93

СХВАЛЕНО

Педагогічною радою

КЗ «Кельменецька МШ ім. М.Ткача»

Протокол від 25.08.2023 № 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

  Директор

КЗ «Кельменецька МШ ім.М.Ткача»

___________ Вікторія РАРЕНКО

Наказ від 25.08.2023 № 15 а - од

 ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу в

комунальному закладі

«Кельменецька музична школа імені М.Ткача»

Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність в комунальному закладі «Кельменецька музична школа імені М.Ткача» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі – Положення) є внутрішнім підзаконним нормативним актом, що спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу, а саме: педагогічними працівниками, здобувачами освіти та їх батьками чи особами, які їх заміняють.

1.2. Положення розроблено відповідно до Конвенції ООН «Про права дитини» (1989), Хартії основних прав Європейського Союзу (07.12.2000), Конституції України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту школи.

1.3. Мета Положення про академічну доброчесність - формування в школі системи демократичних відносин між учасниками освітнього процесу, розвиток культури, забезпечення академічної свободи, створення сприятливого морально- психологічного клімату та підвищення довіри до результатів навчання та авторитету закладу.

1.4. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, здобувачів освіти та їх батьків чи осіб, які їх заміняють).

1.5. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми цього Положення.

2. Принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно п.4 ст.42 Закону України «Про освіту» вважається:

Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих, методичних) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва, культурного продукту) інших авторів без зазначення авторства.

Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових (творчих, методичних) результатів як нових наукових (творчих, методичних) результатів.

Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових (творчих, методичних) дослідженнях.

Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових (творчих, методичних) досліджень.

Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо).

Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої, методичної) діяльності чи організації освітнього процесу, формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.

Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2.3. Академічна доброчесність впроваджується через систему принципів: законності, чесності, взаємоповаги, ввічливості, справедливості, відповідальності, прозорості, толерантності.

2.4. Кожен учасник освітнього процесу наділений вільно обирати свою громадянську позицію яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.5. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснюватися директором школи або іншою особою за його дорученням.

2.6. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка викладена з перекрученням фактів, є наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди Школі, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

2.7. Академічна доброчесність забезпечується:

2.7.1. Учасниками освітнього процесу шляхом:

- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;

- утвердження позитивного іміджу Школи, примноження її традицій;

- дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

- запобігання корупції, хабарництву;

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;

- дотримання норм про авторські права;

- надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої, методичної) діяльності;

- невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених законодавством;

- негайно повідомлення директора Школи про отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам учасників освітнього процесу.

2.7.2. Здобувачами освіти шляхом:

- поваги до педагогічних працівників;

- поваги честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від власних переконань;

- самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, тощо);

- особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами;

- подання на оцінювання лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченої або переробленою з іншої, виконаною третіми особами;

- використанням у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірених і достовірних джерел інформації та грамотного посилання на них;

- неприпустимості пропонування хабаря за отримання будь-яких переваг у навчальній або дослідницький діяльності, у тому числі з метою змини отриманої академічної оцінки.

2.7.3. Педагогічними працівниками:

- якісного, вчасного та результативного виконання своїх функціональних обов’язків;

- дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

- надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти та мистецтва;

- обов’язковості присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

- незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

- підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження курсів підвищення кваліфікації;

- об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

- здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення;

- дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо;

- нерозголошення конфіденційної інформації, з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян;

- неучасть у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю, підробкою та використанням документів.

2.7.4. Батьками здобувачів мистецької освіти або особами, які їх заміняють, шляхом:

- виховання у здобувачів освіти поваги, гідності, прав, свобод і законних інтересів до всіх учасників освітнього процесу;

- формування у здобувачів освіти культури, взаєморозуміння у суб’єктивних стосунках, загальнолюдських цінностей, як справедливість, патріотизм, гуманізм, толерантність, працелюбство;

- виховання поваги до державної мови та символів України, усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України;

- сприяння виконанню освітньої програми, досягнення передбачених результатів навчання, самостійного виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання здобувачів освіти.

2.8. Неприйнятним для всіх учасників освітнього процесу є:

- навмисне перешкоджання навчальній чи трудовій діяльності учасників освітнього процесу;

- участь у будь якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю. Підробка та використання документів;

- перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями.

- використання мобільних телефонів під час навчальних занять (за потреби), нарад, або офіційних заходів.

3. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.

3.1. При прийомі на роботу адміністрація зобов’язана ознайомити працівників із даним Положенням під підпис.

3.2. Положення доводиться до відома всіх учасників освітнього процесу, а також оприлюднюється на сайті Засновника.

3.3. Заступник директора з навчально-виховної роботи, який відповідає за методичну роботу:

- забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт, доповідей тощо) для публікацій, семінарів, атестації тощо;

- використовує у своїй діяльності (рецензування робіт педагогічних працівників, в тому числі на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує педагогічним працівникам сервіси безкоштовної перевірки робіт на плагіат.

3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення, цитування, посилання на джерела інформації, списування).

4. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності.

Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчесності визначаються цим Положенням, іншими законними положеннями та правилами.

Обман:

Фальсифікація

Фабрикація

Плагіат

 

Педагогічні працівники як автори

Навчально-

методичні

освітні продукти,

створені

педагогічними

працівниками:

- Методичні рекомендації;

- Методичні роботи (розробки);

- Навчальний посібник;

- Навчально- методичний посібник;

- Наочний посібник;

- Збірка;

- Стаття;

- Виступ на засіданні педагогічної ради;

- Виступ (доповідь) на методичній раді різних рівнів.

У випадку встановлення таких порушень:

а) спотворене використання у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернет-джерел без посилань, фальсифікація наукових (методичних) досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність - є підставою для відмови в присвоєнні або

позбавленні раніше

присвоєного

педагогічного

звання та/або

кваліфікаційної

категорії. Роботи,

в яких виявлено

ознаки обману не

враховуються в

методичній

діяльності

педагогічного

працівника.

б) у разі

встановлення в

атестаційний період фактів списування

здобувачами освіти під час контрольних

робіт, моніторингів,

фальсифікації

результатів власної

педагогічної

діяльності ці

результати не

враховуються під

час атестації, є

підставою для

позбавлення

педагогічного

звання та/або

кваліфікаційної

категорії.

Адміністрація

закладу, педагогічна

рада закладу,

атестаційна комісія закладу, комісія

з питань академічної доброчесності

 

Порушення морально-етичних норм поведінки

Учасники освітнього процесу

Конфлікти через: відсутність поваги до учасників освітнього процесу; вживання ненормативної лексики у спілкуванні з однокласниками; погрози, переслідування через надання та поширення неправдивої інформації у різних формах спілкування (соціальні мережі); порушення правил поведінки під час освітнього процесу (уроки, перерви, позакласні заходи).

У випадку встановлення причин порушення морально-етичних норм поведінки рекомендується: - усім учасникам освітнього процесу усвідомити ступінь провини; провести бесіди з метою усунення конфлікту; звернутись з клопотанням про можливість притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності.

Комісія з питань академічної доброчесності

 

5. Комісія з питань академічної доброчесності.

5.1. З метою виконання норм цього Положення в КЗ «Кельменецька МШ імені М.Ткача» створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі - Комісія).

Комісія - незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних та правових норм цього Положення.

5.2. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти та культури, чинними нормативно-правовими актами, Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Положенням.

5.3. Персональний склад Комісії затверджується педагогічною радою та наказом директора школи.

Строк повноважень Комісії становить три роки. Після цього терміну склад комісії оновлюється щонайменше на одну третину.

До складу Комісії входять представники адміністрації, педагогічного колективу, батьківської громадськості;

5.4. Також до складу Комісії можуть залучатися представники учнівського самоврядування.

5.5. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи, рішення тощо. Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні здійснює секретар.

5.6. Організаційної формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться згідно планом роботи Комісії, та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.

5.7. Рішення Комісії приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

5.8. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує голова та секретар.

5.9. Комісія наділяється правом одержувати і розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції адміністрації школи щодо накладання відповідних санкцій

5.10. Будь який працівник школи та здобувач мистецької освіти може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

5.11. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

5.12. Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутися до Голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

5.13. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Положення про академічну доброчесність.

5.14. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору школи для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

5.15. Повноваження Комісії:

- одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

- залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні та програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

- проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності, педагогічних працівників та здобувачів мистецької освіти;

- ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності, якості освіти та методичної (науково-методичної) діяльності;

- готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню та науково -методичну діяльність;

- надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення.

6. Заключні положення

6.1.   Учасники освітнього процесу мають знати Положення. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.  КЗ «Кельменецька МШ ім. М.Ткача» забезпечує публічний доступ до тексту Положення через офіційний веб-сайт Кельменецької селищної ради.

6.2. Положення затверджується педагогічною радою школи та вводиться в дію наказом директора.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних