СТАТУТ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА ХУДОЖНЯ ШКОЛА» КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (НОВА РЕДАКЦІЯ)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення VIII сесії
Кельменецької селищної ради
XXXVІІ скликання
грудня 2023 року № 37.8/23
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА ХУДОЖНЯ ШКОЛА» КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
смт Кельменці, 2023 р.
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КЕЛЬМЕНЕЦЬКА ХУДОЖНЯ ШКОЛА» КЕЛЬМЕНЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Комунальний заклад «Кельменецька художня школа» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (надалі - Школа) є закладом спеціалізованої мистецької освіти, яка надає початкову мистецьку освіту.
1.2. Засновником Школи є Кельменецька селищна рада Дністровського району Чернівецької області (далі – Засновник).
1.3. Школа заснована на комунальній формі власності, має статус неприбуткового, державного закладу освіти, здійснює навчання і виховання громадян у позаурочний та позанавчальний час.
1.4. Школа є закладом позашкільної освіти сфери культури і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту“, “Про позашкільну освіту“, “Про культуру“, інших Законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури та інформаційної політики України, рішень Кельменецької селищної ради, виконавчого комітету, прийнятих у межах їх повноважень, визначених законами України, а також цим Статутом.
1.5. Школа провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної освіти:
- художньо-естетичний, що забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної та світової культури та мистецтва;
- мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.
1.6. Школа є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, має круглу печатку із своїм найменуванням.
1.7. Юридична адреса Школи: Україна, 60100, Чернівецька область, Дністровський район, смт. Кельменці, пл. Центральна, 3.
1.8. Школа організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного, середнього (базового) та/або поглибленого підрівнів початкової мистецької освіти та за загальним мистецьким та/або початковим професійним спрямуваннями. Початкова мистецька освіта може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а також незалежно від здобуття рівня освіти. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.
1.9. Школа може здійснювати освітню діяльність за освітніми програмами початкової мистецької освіти для осіб з особливими освітніми потребами та інших громадян незалежно від віку відповідно до їхніх потреб і запитів.
1.10. Інституційний аудит та громадська акредитація Школи здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством України.
1.11. Органи місцевого самоврядування забезпечують доступ до початкової мистецької освіти громадян за місцем проживання шляхом відкриття, утримання, матеріально-технічного забезпечення та фінансування Школи, її філій та класів відповідно до освітніх, культурних, духовних потреб та запитів населення.
1.12. Мовою освітнього процесу у Школі є державна мова.
1.13. Найменування Школи:
Повне найменування:
українською мовою: Комунальний заклад “Кельменецька художня школа” Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області.
Скорочене найменування:
українською мовою: КЗ «Кельменецька ХШ»
англійською мовою: Kеlmenetska Art School
2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ
2.1.Засновником, Власником та Органом управління майном Комунального закладу «Кельменецька художня школа» є Кельменецька селищна рада.
2.2. Створення, реорганізація, ліквідація Школи здійснюються у порядку встановленому чинним законодавством та за рішенням Засновника.
2.3. Основним видом діяльності Школи є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури Школа також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їхнього художньо-естетичного розвитку.
2.4. Основними функціями Школи є:
- надання початкової мистецької освіти;
- організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня у обраному виді мистецтва;
- створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;
- популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості;
- формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їхнього інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;
- пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;
- здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- виховання громадянина України способом вивчення та прищеплення поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;
- здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.
2.5. Школа може визначати додаткові функції, які не суперечать її основному виду діяльності та законодавству України.
2.6. З метою виконання функцій, передбачених пунктом 2.4 цього розділу, у Школі можуть створюватися структурні підрозділи, зокрема й відокремлені (відділення, відділи, класи, зокрема інклюзивні), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом та філії.
2.7.Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням директора Школи, погодженим із Засновником. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів Школи здійснюється Засновником в тому самому порядку, що й основного закладу.
2.8. Школа має філії в селах Іванівці та Бабин. Рішення про створення філій чи їх ліквідацію приймається Засновником.
2.9. Школа має право входити до складу освітніх комплексів та інших об’єднань із закладами освіти різних рівнів, освітніх округів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених цим Статутом, входити до асоціацій, інших професійних та громадських об’єднань або створювати такі організації за погодження із Засновником.
2.10. Школа має право:
-самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;
- здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами;
-реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію у межах законодавства;
- реалізовувати освітні та мистецькі проекти;
-надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах.
-реалізовувати власну мистецьку продукцію, виготовлену у майстернях Школи;
-брати участь у грантових програмах та проектах;
-бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів, а також бути структурним підрозділом закладу спеціалізованої мистецької освіти вищого рівня без статусу юридичної особи;
-бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл;
-організовувати роботу своїх структурних підрозділів у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій на підставі укладених договорів;
2.11. Школа зобов'язана:
-надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти;
-виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Міністерством культури та інформаційної політики України;
-створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів у межах освітніх програм, їхнього набуття відповідних компетентностей;
-створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти;
-дотримуватися вимог законодавства України з питань господарської та фінансової діяльності;
-забезпечувати реалізацію вимог законодавства України з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;
- здійснювати інші обов'язки, передбачені законодавством України.
2.12. Школа проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.
Підвищення кваліфікації може проводитись у формі семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується директором Школи і є підставою для проведення атестації.
Школа може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним установам, молодіжним, дитячим, громадським організаціям громади.
2.13. Право вступу до Школи мають громадяни України. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, вступають до Школи в порядку, встановленому для громадян України.
2.14. Приймання учнів до Школи може здійснюватися протягом навчального року як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. До заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додається довідка медичної установи про відсутність протипоказань до занять у Школі та копія свідоцтва про народження.
Порядок і строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів визначаються педагогічною радою Школи. Зарахування до навчання проводиться наказом її директора.
2.15. Термін навчання та вік вступників визначаються відповідно до навчальних планів і програм.
2.16. Школа веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Міністерством культури та інформаційної політики України.
2.17. Школа подає статистичну звітність за формами та в строки, визначені законодавством України.
2.18. Педагогічна рада Школи здійснює планування діяльності школи, зокрема розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи.
2.19. Школа здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості у межах, передбачених законодавством України.
3. УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ
3.1.Управління Школою у межах повноважень, визначених законодавством України та Статутом, здійснюють:
- засновник.
- керівник (директор).
- колегіальний орган управління (педагогічна рада).
- колегіальний орган громадського самоврядування.
3.2. Права та обов'язки Засновника Школи визначаються законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та цим Статутом.
3.3. Засновник Школи:
- затверджує Статут Школи та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;
-затверджує кошторис та, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю мистецької Школи;
-ініціює проведення аудиту Школи у разі зниження Школою якості освітньої діяльності;
-забезпечує створення у Школі умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня;
-забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів шляхом відкриття філій Школи;
-забезпечує фінансування діяльності Школи у частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Школою у межах затверджених освітніх програм;
-забезпечує розвиток матеріально-технічної бази Школи;
-забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Школи у межах, визначених законодавством України;
-компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України «Про позашкільну освіту»;
-забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Школи;
-у разі реорганізації чи ліквідації Школи забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій Школі;
-реалізує інші права, передбачені законодавством України та статутом Школи.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Школи, що здійснюється нею в межах її автономних прав, визначених законами та Статутом.
3.4. Безпосереднє управління Школою здійснює її керівник – директор.
Директор забезпечує освітню, господарську та іншу діяльність Школи.
Директор представляє Школу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законодавством України та Статутом Школи.
Директор у межах наданих йому повноважень:
-організовує діяльність Школи;
-вирішує питання господарської діяльності Школи;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконання освітніх програм;
-забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
-укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами або їх законними представниками;
-забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Школи;
-здійснює кадрову політику Школи, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників Школи, визначає їх функціональні обов'язки;
-затверджує план прийому до Школи на відповідний рік;
- подає пропозиції щодо розміру плати за навчання в порядку, визначеному законодавством;
-видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
-сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Школи.
- сприяє реалізації рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам Школи відповідно до законодавства України;
-сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;
-затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Школи та освітні програми, розроблені педагогічною радою;
-здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та Статутом.
3.5Директор Школи є головою педагогічної ради – постійно-діючого колегіального органу управління Школи.
За відсутності директора обов'язки голови виконує викладач Школи.
Обов'язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається строком на один рік.
3.6. Педагогічна рада об’єднує педагогічних працівників Школи і створюється з метою розвитку та вдосконалення освітнього процесу, підвищення професійної майстерності та творчого зростання педагогічного колективу.
3.7. Педагогічна рада Школи:
-планує роботу Школи;
-розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи;
-схвалює освітню (освітні) програму (програми) Школи та оцінює результативність її (їх) виконання;
-розглядає питання формування контингенту Школи та схвалює план прийому до Школи на відповідний рік, надає відповідні пропозиції Директору на затвердження;
-формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
-приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;
-розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Школі, її структурних підрозділах;
-обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
-подає пропозиції Засновнику щодо відзначення морального та матеріального заохочення учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу;
-розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;
-має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Школи;
-розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом Школи до її повноважень.
Рішення педагогічної ради вводяться у дію наказами директора Школи.
Порядок створення та роботи педагогічної ради визначається Статутом Школи.
3.8. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Школи. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початку та в кінці навчального року.
3.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Школи є загальні збори колективу. Повноваження, засади формування та діяльності загальних зборів колективу визначаються законодавством України та Статутом Школи.
3.10. Засідання загальних зборів є правочинним, якщо в них бере участь не менше 2/3 членів колективу Школи.
Рішення приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні. Рішення мають рекомендаційний характер, засідання оформлюються протоколом.
3.11. У Школі, за рішенням загальних зборів, можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації, тощо.
4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Учасниками освітнього процесу у Школі є:
-здобувачі початкової мистецької освіти – учні;
-педагогічні працівники;
-батьки учнів або їхні законні представники;
-інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу;
-інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному Статутом Школи відповідно до законодавства України.
4.2. Учні мають право на:
-доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
-індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір Школи та освітніх програм, які пропонує Школа, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;
-якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням у межах освітніх програм Школи;
-справедливе та об'єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності;
-свободу творчості, культурної та мистецької діяльності;
-безпечні та нешкідливі умови навчання;
-повагу до людської гідності;
-користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи та послугами її структурних підрозділів;
-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, які використовують в освітньому процесі та науковій діяльності;
-демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо;
-особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Школою;
-інші необхідні умови для здобуття освіти, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Учні мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством України та Статутом Школи. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов'язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
4.3. Учні користуються правом внутрішкільного переведення та переведення до іншої Школи за наявності вільних місць. Переведення здійснюється за наказом директора.
4.4. Учні Школи зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточення, довкілля, майна Школи;
- дотримуватися Статуту Школи, правил внутрішнього розпорядку Школи, а також умов договору про надання освітніх послуг.
4.5. Педагогічними працівниками Школи є директор, заступники директора, викладачі, методисти (за наявності), інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.
4.6. Педагогічний працівник Школи має право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи та послугами її структурних підрозділів;
- підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- проходження сертифікації відповідно до законодавства;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об'єктивне її оцінювання;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Школи;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- відпустку відповідно до законодавства;
- участь у громадському самоврядуванні Школи;
- участь у роботі колегіальних органів управління Школи.
4.7. Педагогічні працівники Школи зобов'язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;
- проходити атестацію у порядку, визначеному Міністерством культури та інформаційної політики України;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та її навколишнього природного середовища;
- формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти;
- дотримуватися Статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку Школи, виконувати свої посадові обов'язки.
Педагогічні працівники мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або статутом Школи.
Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника Школи визначаються Законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту». Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників Школи встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.
4.8. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Школи встановлюється керівником згідно із законодавством України. Норма годин на одну тарифну ставку викладача Школи становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.
Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором Школи.
4.9 Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.10 Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування Школи за їх наявності;
- звертатися до відділу освіти, культури та спорту Кельменецької селищної ради, директора та органів громадського самоврядування цієї Школи з питань навчання та виховання дітей;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Школи;
- захищати законні інтереси учнів в органах громадського самоврядування Школи та у відповідних державних, судових органах
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ
5.1. Організація освітнього процесу у Школі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором Школи.
План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог Закону України «Про позашкільну освіту».
5.2. Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об'єднань у Школі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, який є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Школа може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.
5.3. У період епідемій, або стихійного лиха Школа може працювати за особливим режимом роботи визначеним Кельменецькою селищною радою, погоджується у встановленому законодавством порядку.
5.4. Освітній процес у Школі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих Школою з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).
Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім'ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.
5.5. Школа може здійснювати освітній процес за власними, зокрема наскрізними освітніми програмами, або типовими освітніми програмами, які затверджуються Міністерством культури та інформаційної політики України. Для осіб з особливими освітніми потребами Школою можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Школа, може включатися корекційно-розвитковий складник.
5.6. Освітній процес у Школі здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.
5.7. Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Школи та навчальних програмах навчальних дисциплін (предметів).
5.8. На підставі освітньої програми Школа складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, які конкретизують організацію освітнього процесу.
У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями, семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання в Школі.
Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.
5.9. Відволікання учнів на роботи та заходи, не пов’язані з освітнім процесом, за рахунок навчального часу забороняється.
5.10. Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.
Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів селищного бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого у навчальному плані.
5.11. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється у порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою.
Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, які містяться у вимогах навчальних програм дисциплін (предметів) на відповідних етапах навчання.
5.12. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах.
Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.
5.13. Процедура приймання учнів на навчання до Школи, а також їх переведення з інших мистецьких шкіл, відрахування та поновлення на навчання
визначається законодавством, Статутом Школи та планом організації освітнього процесу з урахуванням освітніх програм.
Зарахування учнів на навчання за освітньою програмою здійснюється наказом директора на підставі укладеного договору про надання освітніх послуг. У договорі обов'язково зазначаються права й обов'язки сторін, відповідальність сторін за невиконання обов'язків, передбачених договором, а також розмір та порядок внесення плати за навчання.
Питання внутрішнього переведення учнів у Школі, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням програмних вимог, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на повторний рік навчання та виключення із Школи (при умові систематичного невиконання освітніх програм), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами директора Школи.
Повторні перездачі повинні бути завершені, як правило, до 20 вересня наступного навчального року.
5.14. Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту.
Свідоцтво має містити повне найменування Школи відповідно до її Статуту, назву освітньої програми, підрівня та спрямування початкової мистецької освіти, загальний обсяг навчальних годин та перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування освітньої програми, та підсумкові оцінки.
Свідоцтво підписує директор Школи або особа, яка виконує його обов'язки на дату видачі документа.
5.15. Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання освітньої програми, видається свідоцтво про початкову мистецьку освіту на підставі річних оцінок.
5.16. Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор Школи може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.
5.17. Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальний листом "3а високі досягнення у навчанні".
Рішення про заохочення приймаються педагогічною радою за поданням відділів.
5.18. 3а рішенням директора Школи виключення учня може проводитися при невнесенні плати за навчання протягом двох місяців, у групах самоокупності - одного місяця відповідно до нормативно-правових актів.
5.19. Освітній процес у Школі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.
5.20. Основною формою здобуття початкової мистецької освіти є очна форма. У випадку настання обставин непереборної сили (форс-мажорні обставини, в тому числі, але не обмежуючись такими подіями, як: війна, блокада, випадки громадянської непокори працівників, будь-які закони, декларації, норми, вказівки та декрети, що видані державними органами та знаходяться під їх контролем, стихійне лихо, техногенна катастрофа, епідемія, карантин тощо) та у випадку видання відповідних розпоряджень Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, органів місцевого самоврядування Школа має право тимчасово використовувати дистанційну, або змішану форму роботи.
5.21. Школа проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Для цього у Школі створюються методичні об'єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва. Методична робота щороку планується Школою і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти у Школі.
5.22. У разі організації та проведення на базі Школи заходів з підвищення кваліфікації директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).
6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ШКОЛИ
6.1. Фінансово-господарська діяльність Школи здійснюється відповідно до законодавства України та цього Статуту.
6.2. Школа є неприбутковою установою. Фінансування діяльності Школи здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету Кельменецької селищної територіальної громади. А також благодійних внесків юридичних та фізичних осіб. Кошти, які надходять за надання платних послуг, зараховуються до спеціального фонду і використовуються Школою виключно на заходи, пов’язані з організацією їх надання та на його утримання.
Розпорядник бюджетних коштів бере бюджетні зобов'язання та провадить видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Кошториси доходів та видатків установи затверджує, після перевірки поданих розрахунків, головний розпорядник бюджетних коштів - Кельменецька селищна рада, який і здійснює внутрішній контроль за повнотою надходжень і витрачанням бюджетних коштів та аналізує ефективність їх використання.
Бухгалтерський облік Школи ведеться групою обліку централізованої бухгалтерії Кельменецької селищної ради, з правом другого підпису головного бухгалтера.
6.3. Розрахунок годин по Школі складається на плановий контингент учнів, встановлений у відповідності до навчальних планів, за якими працює Школа.
Основою розрахунку фонду заробітної плати є:
- штатний розпис;
- середня педагогічна ставка з урахуванням надбавок та підвищень за тарифікацією;
- кількість педагогічних ставок за розрахунком навчальних годин.
6.4. Розмір та умови оплати навчання у Школі та надання нею додаткових освітніх послуг встановлюються договором відповідно до законодавства України. Плата може вноситися за весь строк навчання або надання додаткових освітніх послуг повністю одноразово або частинами - щомісяця, щосеместру, щороку.
Розмір плати за навчання може змінюватися у порядку, передбаченому договором, не більше одного разу на рік і не більш як на офіційно визначений рівень інфляції за попередній календарний рік.
Договір укладається між Школою і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.
Учні Школи, яким відповідно до п.2 ст.26 Закону України "Про позашкільну освіту” та інших законів надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування компенсують кошти на навчання дітей пільгових категорій у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Виконавчий комітет Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області має право встановлювати додаткові пільги з плати за навчання з урахуванням можливостей селищного бюджету.
6.5. Додатковими джерелами фінансування Школи є:
- кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, згідно діючого законодавства;
- кошти гуманітарної допомоги;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян;
- інші надходження.
Кошти, отримані з додаткових джерел фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої цим Статутом.
6.6. Школа користується тарифами щодо оплати послуг, встановлених відповідно вимог чинного законодавства України. Установлення для Школи у будь-якій формі планових завдань з надання платних послуг не дозволяється.
6.7. Школа у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташовані вона та її філії;
- розвивати власну матеріальну базу;
- володіти, користуватися та розпоряджатися майном відповідно до рішень селищної ради та Статуту;
- виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту Школи.
6.8. Майно Школи є власністю Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області.
6.9. Майно закріплене за Школою на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Школа володіє, користується зазначеним майном у межах, встановлених чинним законодавством України, а також Засновником.
6.10. Школа, в установленому діючим законодавством України порядку, з дозволу Засновника, має право:
- безкоштовно одержувати матеріальні цінності, або грошові кошти, у тому числі: будівлі, споруди, обладнання, транспорт тощо від підприємств і організацій, благодійних і громадських фондів та від окремих осіб;
- закуповувати необхідні для своєї діяльності обладнання, матеріали та інші матеріальні цінності.
6.11. Для проведення навчально-виховної роботи Школи безоплатно або на пільгових умовах надаються в користування культурні та інші заклади.
Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається Засновником відповідно до чинного законодавства.
6.12. Збитки, завдані Школі внаслідок порушення майнових прав юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.
6.13. Ведення діловодства, та звітності у Школі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
6.14. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Школою як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом Школи.
У разі отримання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування Школи не зменшуються.
6.15. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, які надходять Школі у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.
6.16. Вимоги до матеріально-технічної бази мистецької школи в частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими Мінкультури.
ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ
7.1. Припинення діяльності Школи здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, перетворення, поділу) або ліквідації. При реорганізації Школи його права та обов’язки переходять до правонаступників, які визначаються Засновником. У випадку ліквідації Школи майно та всі активи повертаються Засновнику або за його рішенням передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду, згідно чинного законодавства.
7.2. Школа вважається такою, що припинила свою діяльність з дня внесення запису до єдиного державного реєстру про припинення її діяльності.
8. ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
8.1. Школа має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.
8.2. Школа, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх, проектів і програм. Школа може залучати гранти міжнародних організацій та фондів відповідно до законодавства України.
8.3. Школа може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності.
8.4. Учні та педагогічні працівники Школи мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.
ДОПОВНЕННЯ ТА ЗМІНИ ДО СТАТУТУ
9.1. Зміни та доповнення до Стату вносяться за рішенням сесії Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області, шляхом викладення Статуту в новій редакції.
9.2. Статут Школи та зміни до Статуту реєструються відповідно до законодавства України.
9.3. Зміни до Статуту Школи набирають чинності з дня їх державної реєстрації.
9.4. Усі відповідним чином посвідчені примірники Статуту мають однакову юридичну силу та зберігаються в уповноваженого органу та директора Школи.
Секретар ради Анатолій ГОРОБЕЦЬ