Звіт про роботу Центру надання адміністративних послуг за 2023 рік
З метою забезпечення прав громадян на отримання якісних адміністративних послуг на території Кельменецької селищної територіальної громади функціонує Центр надання адміністративних послуг Кельменецької селищної ради (далі- ЦНАП), який результативно взаємодіє з суб’єктами надання адміністративних послуг.
Одним із основних принципів, на яких базується робота Центру, є доступність, зручність, своєчасне, повне та якісне надання адміністративних послуг.
Центр надання адміністративних послуг Кельменецької селищної ради утворений рішенням IV сесії Кельменецької селищної ради VII скликання від 26.01.2016 року №50-4/15.
Фактично ЦНАП Кельменецької селищної ради розпочав роботу з 02 лютого 2021 року.
Через Центр надання адміністративних послуг Кельменецької селищної ради відвідувачі мають можливість скористатися послугами, яких станом на 01 січня 2024 року, згідно з Переліком є 359 (при створенні ЦНАП було затверджено 121 послуга), серед яких:
реєстрація/зняття місця проживання;
державна реєстрація речових прав на нерухоме майно;
державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
адміністративні послуги соціального характеру;
земельні питання;
послуги архітектури та містобудування;
місцеві послуги;
послуги Держпродспоживслужби;
послуги ветеранам війни та членам їх сімей, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та інші.
Для зручності та скорочення часу перебування у ЦНАП встановлено платіжний термінал у приміщенні селищної ради, де відвідувачі можуть оплатити будь-який вид послуг та інші платежі. Також є можливість скористатися безкоштовним Wi-Fi, для цього варто лише відсканувати QR-код чи ввести пароль та підключено Шерінг Дія.QR (можливість отримання цифрового документа суб’єкта звернення без паперових копій), створено робоче місце для самообслуговування. На офіційному веб-сайті ради в окремому розділі «ЦНАП», де наявні зручні пошукові елементи, опубліковано Перелік затверджених послуг, інформаційні та технологічні картки, контакти ЦНАП, графік прийому громадян. Звернувшись до адміністраторів ЦНАП можна отримати своєчасну консультацію по послугах та навчитись отримувати державні послуги онлайн за допомогою порталу Дія.
Чисельність мешканців громади, яких обслуговує ЦНАП налічує приблизно 31 тис. осіб. Відповідно до п. 10 Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого Кабінетом Міністрів України № 118 від 20.02.2013 (зі змінами), рекомендована кількість адміністраторів у селищних територіальних громадах з населенням від 20 до 50 тис. осіб – не менше як вісім осіб.
Загальна штатна чисельність працівників Центру надання адміністративних послуг на даний час становить 7 осіб: начальник, 2 державні реєстратори та 4 адміністратори. Фактична чисельність – 5 осіб: начальник, 1 державний реєстратор та 3 адміністратори.
За період роботи у 2023 році Центр надання адміністративних послуг значно розширив свою роботу.
Для забезпечення належної доступності адміністративних послуг жителям громади, рішенням XXXI сесії селищної ради VIII скликання від 30.05.2023 №746.31-8/23 утворено 17 віддалених робочих місць Центру надання адміністративних послуг, затверджено Перелік адміністративних послуг, що надаються у віддалених робочих місцях та розпорядженням селищного голови затверджено графік прийому суб’єктів звернення. Рішенням виконавчого комітету від 14.06.2023 №109 уповноважено на виконання завдань адміністратора Центру надання адміністративних послуг на віддаленому робочому місці 16 старостів старостинських округів.
Внесено зміни та доповнення до Переліку адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг (зі змінами) - рішення XXXI сесії VIIІ скликання селищної ради №744.31-8/23 від 30.05.2023, рішення XXXIV сесії VIIІ скликання селищної ради №827.34-8/23 від 28.09.2023.
В 2023 році забезпечено співпрацю з Пенсійним фондом та Управлінням соціального захисту населення Дністровської РДА (підключено доступ уповноважених осіб ЦНАПу та ВРМ до ЄІССС – реєстрація заяв по 6 видах державних соціальних допомог) щодо надання адміністративних послуг соціального характеру, які від 28.08.2023 року надаються через ЦНАП.
Відповідно до п.5 Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №588 при вході до адміністративної будівлі та приміщення ЦНАП розміщено вивіски «Центр надання адміністративних послуг».
Розроблено, підготовлено та затверджено рішенням виконавчого комітету від 17.11.2023 №214 інформаційні та технологічні картки, суб’єктом яких є Кельменецька селищна рада (реєстрація/зняття місця проживання, реєстрація нерухомості та бізнесу, земельні питання та архітектури і будівництва).
Також у 2023 році для розширення роботи ЦНАП підготовлено, розроблено та затверджено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт адмінбудівлі (влаштування приміщення для ЦНАП) по вул. Бесарабська, 57, смт. Кельменці, Чернівецької області на суму 19515,228 тис. грн, який відібрано до проєктів, фінансування яких буде здійснюватися за рахунок відповідної субвенції, в рамках фінансової угоди «Програма з відновлення України» між Україною та Європейським інвестиційним банком. Вищезазначений проєкт після реалізації дасть змогу більш комфортно, ефективно надавати адміністративні послуги населенню громади та внутрішньо-переміщеним особам. Проект розроблено, враховуючи чисельність громади для обслуговування, з дотриманням вимог щодо інклюзивності будівель та споруд, передбачених Державними будівельними нормами та дотримуючись всіх норм передбачених Примірним регламентом, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №588 від 01.09.2013 (зі змінами).
У 2023 році суттєво збільшилися звернення громадян до Центру надання адміністративних послуг. Систематично узагальнюється та проводиться аналіз надання адміністративних послуг, а саме щоквартально подається інформація із статистичного моніторингу функціонування Центру надання адміністративних послуг Кельменецької селищної ради та віддалених робочих місць до Міністерства цифрової інформації.
За період роботи з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року адміністраторами ЦНАП було надано 6609 адміністративних послуг (1770 послуг за 2022 рік), реєстратором винесено 2130 рішень, зокрема:
- послуги з державної реєстрації юридичних осіб та ФОП – 211;
- видача витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб- підприємців та громадських формувань – 103;
- послуги з реєстрація/зняття місця проживання- 423;
- видача Витягів з реєстру територіальної громади – 2833;
- видача витягу про зареєстрованих в житловому будинку/приміщенні осіб – 556;
- державна реєстрація речових прав на нерухоме майно – 1816;
- видача інформаційних довідок з ДРРП на нерухоме майно – 87;
- послуги у сфері архітектури та будівництва-82 (в т.ч. видача будівельного паспорта забудови земельної ділянки – 22);
- послуги Держпродспоживслужби – 68;
- надання відомостей з Державного земельного кадастру- 108;
- адміністративні послуги соціального характеру – 306;
- інші (видача витягу ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявної судимості - 16.
У звітному періоді за платні послуги, з яких стягується адміністративний збір, до місцевого бюджету надійшло 310 622,51 грн, до державного бюджету 19 544,20 грн.
У старостинських округах (ВРМ) за 2023 рік надано 7408 адміністративних послуг:
- послуги з реєстрація/зняття місця проживання- 721;
- видача Витягів з реєстру територіальної громади – 2603;
- адміністративні послуги соціального характеру – 2717;
- земельні питання - 121;
- нотаріальні дії – 1246.
Навчання адміністраторів ЦНАП та старостів старостинських округів є пріоритетним, адже якість надання адмінпослуг переважно залежить від компетентності працівника. Необхідний рівень фахової підготовки вимагає систематичного підвищення рівня знань та професійних навичок. Відтак адміністратори постійно працюють над підвищенням рівня своїх професійних навичок, кожен адміністратор проходить онлайн навчання на Порталі Дія.
У 2023 році Кельменецька громада була відібрана для участі у партнерській співпраці шведсько-українського Проєкту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» та було підписано Меморандум про співпрацю щодо покращення доступності адміністративних послуг у старостинських округах громади. В рамках проєкту експертами було проведено експертний аналіз документів що регламентують роботу старостів в частині надання адміністративних послуг, підготовлені рекомендації щодо покращення функціонування роботи, проведено сім навчальних заходів для адміністраторів ЦНАП та старостів старостинських округів з питань посилення спроможності органів місцевого самоврядування надавати якісні адміністративні послуги мешканцям громади.
У листопаді місяці представників громади було запрошено для участі та представлені громади у Конференції для старост територіальних громад-партнерок Проєкту з усієї України, яка відбувалася у місті Києві. Представники Верховної Ради, Міністерства цифрової трансформації, експерти Проєкту проаналізували законодавчі норми, які визначають правовий статус старости та дозволяють визначитися з його повноваженнями, розкрили особливості покладання на старост окремих завдань з надання адміністративних (публічних) послуг мешканцям старостинських округів та представили Посібник, у якому наведено приклади роботи старост в громадах-партнерках Проєкту разом із рекомендаціями щодо покращення їхньої інституційної спроможності.
В грудні пройдено навчання працівників ЦНАП, старостів старостинських округів щодо підключення та роботи в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Державному реєстрі актів цивільного стану. Також взяли участь у тренінгу на тему "Спілкування з військовими, ветеранами та членами їх сімей при наданні адміністративних послуг" для громад Чернівецької області.
В межах функцій, покладених на ЦНАП, планується продовжувати роботу в напрямку розширення спектру послуг, що надаються через ЦНАП, підвищенням якості обслуговування та використанням у своїй роботі сучасних інформаційних технологій, а також забезпеченням сприятливих умов розвитку і спрощенням процедур надання адміністративних послуг.
Начальник ЦНАП
з повноваженнями адміністратора Галина КОМОВА
ДІАГРАМА АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ