Проєкти рішень сесій №- «Про Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств Кельменецької селищної ради»
Скликання: | рішення |
Сесія: | ХL сесія |
Тип документу: | Проєкти рішень сесій |
Дата прийняття: | 23.05.2024 |
Дата оприлюднення: | 17.05.2024 |
Номер документу: | - |
Назва документу: | Про Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств Кельменецької селищної ради |
Прикріплені файли: |
|
травня 2024 року с-ще Кельменці № .40-8/24
Про Порядок складання,
затвердження та контролю
виконання фінансових планів
комунальних підприємств
Кельменецької селищної ради
З метою вдосконалення порядку планування та забезпечення раціонального і ефективного управління комунальними підприємствами Кельменецької селищної ради, відповідно до статей 75, 78 Господарського кодексу України, статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.03.2015 року № 205 «Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.03.2015 року за № 300/26745 (із змінами), керуючись статтями 17, 25, 26, 27, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи висновки постійних комісій з питань планування бюджету і фінансів, підприємницької діяльності та інвестицій; з питань промисловості, будівництва, житлово-комунального господарства, транспорту, зв’язку та управління об’єктами комунальної власності, селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств Кельменецької селищної ради (далі Порядок), що додається.
2. Керівникам комунальних підприємств Кельменецької селищної ради забезпечити своєчасне складання фінансових планів та звітів про їх виконання відповідно до вимог Порядку.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування бюджету і фінансів, підприємницької діяльності та інвестицій.
Селищний голова Богдан ОЛІЙНИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення XL сесії Кельменецької селищної ради VIII скликання
___.05.2024 року № .40-8/24
ПОРЯДОК
складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств Кельменецької селищної ради
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств Кельменецької селищної ради визначає процедуру складання, погодження, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів підприємств, які є об’єктами права комунальної власності Кельменецької селищної територіальної громади (далі - фінансовий план підприємства).
1.2. Уповноваженими органами комунальних підприємств, комунальних некомерційних підприємств у розумінні цього Порядку є:
- для комунального некомерційного підприємства «Кельменецька багатопрофільна лікарня» Кельменецької селищної ради та комунального некомерційного підприємства «Кельменецький центр первинної медико санітарної допомоги» Кельменецької селищної ради – відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Кельменецької селищної ради;
- для КП «Жолобки» Кельменецької селищної ради, КП «Нелиповецьке» Кельменецької селищної ради, КП «Водоцентраль-благоустрій. Кельменецька громада» Кельменецької селищної ради, Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства, КП «Кельменецька друкарня» Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області, КП «Райкомунсервіс» - відділ економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради.
ІІ. Складання, погодження, розгляд та затвердження
фінансового плану
2.1. Фінансовий план складається підприємством за формою згідно з додатком №1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.03.2015 року №205 «Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки» (далі - Наказ) на кожен наступний рік з поквартальною розбивкою та відображає очікувані результати в запланованому році. Фінансовий план підприємства містить інформацію щодо фактичних показників минулого року, планових і прогнозних показників поточного року, запланованих показників на плановий рік, а також інформацію згідно із стратегічним планом розвитку підприємства.
Під час складання фінансового плану необхідно планувати граничні обсяги витрат у межах, установлених пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 року № 1673 «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів», із змінами.
У разі незатвердження (непогодження) річного фінансового плану в установленому порядку, комунальні підприємства можуть здійснювати
витрати, які безпосередньо пов’язані з виробництвом та реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг).
При цьому забороняється здійснювати витрати на:
- капітальні інвестиції;
- придбання та оренду легкових автомобілів;
- маркетингові та інформаційно-консультаційні послуги;
- аудиторські та консалтингові послуги;
- страхування (крім витрат на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, обов’язкове страхування та страхування відповідно до міжнародних договорів);
- представницькі заходи;
- виробництво та розповсюдження реклами;
- благодійну, спонсорську та іншу допомогу;
- відрахування до резерву сумнівних боргів;
Не можна здійснювати продаж, списання комунального майна.
Зазначені обмеження діють на період до затвердження (погодження) в установленому порядку річного фінансового плану.
2.2. Фінансовий план комунального (комерційного) підприємства повинен забезпечувати прибуткову діяльність підприємства, зростання валового прибутку та чистого фінансового результату (прибутку) (далі - чистий прибуток), розмір яких не може бути меншим, ніж планові та прогнозні показники поточного року, розраховані на базі фактично досягнутих показників попереднього року з урахуванням рівня інфляції (виключення становлять комунальні підприємства, тарифи для яких встановлені без урахування прибутку). У разі зменшення чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), валового та чистого прибутку, обсягу сплати поточних податків, зборів (обов'язкових платежів) до бюджету порівняно з прогнозними та запланованими показниками поточного року комунальне (комерційне) підприємство обов’язково подає обґрунтування причин такого зменшення з відповідними розрахунками.
Річний фінансовий план комунального (некомерційного) підприємства відображає обсяги надходжень і напрямки використання коштів у плановому році з метою забезпечення потреб діяльності та розвитку підприємства, виконання його зобов’язань, включаючи зобов’язання щодо сплати податків та інших обов’язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів.
2.3. Проєкт фінансового плану, підписаний керівником підприємства у паперовому вигляді з пронумерованими та прошнурованими сторінками у двох екземплярах та у електронному вигляді за встановленою згідно з Наказом формою подається комунальним підприємством на розгляд виконавчих органів селищної ради: відділу економічного розвитку та залучення інвестицій, а також фінансовому відділу Кельменецької селищної ради відповідно до пункту 2.4 Порядку.
На фінансовому плані підприємства ставиться відмітка «Проєкт».
До проєкту фінансового плану підприємства в паперовому та електронному вигляді додаються такі документи:
1) фінансова звітність на останню звітну дату поточного року за формою, визначеною Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868, зокрема:
- баланс (звіт про фінансовий стан);
- звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід);
- звіт про рух грошових коштів;
- звіт про власний капітал (для комунального комерційного підприємства).
Комунальні некомерційні підприємства «Кельменецька багатопрофільна лікарня» та «Кельменецький центр первинної медико санітарної допомоги» Кельменецької селищної ради у відомостях про формування доходів за основним видом діяльності зазначає окремі джерела фінансування: (кошти від медичного обслуговування населення за договорами з Національною службою здоров’я України; кошти за державною програмою медичних гарантій; кошти державного бюджету, обласного бюджету або інших бюджетів за цільовими програмами та за програмами на розвиток та оплату комунальних послуг).
2) пояснювальна записка, яка включає результати аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства за попередній рік, а також показники господарської діяльності та розвитку підприємства в поточному році та на плановий рік, в тому числі:
- відомості про майно підприємства;
- дані про дебіторську та кредиторську заборгованість;
- відомості про претензійно-позовну роботу (інформація про наявність судових справ майнового характеру, стороною у яких є підприємство, яка містить відомості про учасників справи, позовні вимоги, стан розгляду справи, а також інформацію про наявність (відсутність) виконавчих проваджень із зазначенням сторін виконавчого провадження, стану виконання рішення суду або інших виконавчих документів, сума яких підлягає сплаті або яку стягнуто на користь підприємства, наслідки виконання яких матимуть вплив на фінансовий стан підприємства (за наявності));
- детальна інформація про залучення, витрачання та погашення кредитних коштів;
3) штатний розпис на плановий рік;
4) проблемні питання діяльності підприємства та пропозиції по їх вирішенню;
5) затверджені заходи стратегічного плану розвитку підприємства на плановий рік;
6) проєкт інвестиційної програми підприємства на плановий рік (за наявності);
7) інша інформація.
2.4. Не пізніше 01 липня року, що передує плановому підписаний керівником підприємства проєкт фінансового плану з додатками подається до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради.
Відділ економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради протягом 10-ти календарних днів розглядає проєкт річного фінансового плану, здійснює аналіз показників фінансово – господарської діяльності у поточному році та очікувані результати у наступному році, після цього приймає рішення про погодження або відхилення проєкту фінансового плану. У разі погодження, на фінансовому плані відділом економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради проставляється відмітка «Погоджено». У разі відхилення проєкту річного фінансового плану відділ економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради у письмовій формі повідомляє підприємство про підстави відхилення.
У разі повернення проєкту фінансового плану на доопрацювання підприємство забезпечує його доопрацювання з урахуванням зауважень та подає на повторне погодження протягом 5 календарних днів з дня надходження зауважень до проєкту.
2.5. За результатами аналізу фінансового плану підприємство, до 16 липня року, що передує плановому, подає перевірений відділом економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради проєкт фінансового плану на погодження до фінансового відділу Кельменецької селищної ради.
Фінансовий відділ Кельменецької селищної ради після надходження проєкту фінансового плану підприємства опрацьовує матеріали протягом 10 календарних днів та приймає рішення щодо погодження або повернення проєкту фінансового плану підприємства на доопрацювання.
У разі погодження фінансового плану на ньому фінансовим відділом Кельменецької селищної ради проставляється відмітка «Погоджено». У разі повернення проєкту фінансового плану на доопрацювання, підприємство протягом 5 календарних днів з дня надходження проєкту забезпечує його доопрацювання з урахуванням зауважень і подає на повторне погодження до фінансового відділу Кельменецької селищної ради.
2.6. На проєкті фінансового плану підприємства, що направляється відділом економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради і фінансовим відділом Кельменецької селищної ради на доопрацювання, ставиться відмітка «Уточнений».
2.7. Проєкт фінансового плану, з проставленою фінансовим відділом Кельменецької селищної ради відміткою «Погоджено», підприємство до 01 серпня року, що передує плановому, направляє відповідному Уповноваженому органу.
2.8. У разі, якщо проєкт фінансового плану підприємства не відповідає вимогам цього Порядку та встановленій Наказом формі, він вважається неподаним.
2.9. Фінансовий план підприємства за рік, що минув, не підлягає затвердженню/погодженню.
2.10. Уповноважені органи до 10 серпня року, що передує плановому, подають перевірені проєкти фінансового плану підприємств, з відміткою виконавчих органів «Погоджено» для розгляду та погодження постійним комісіям селищної ради з питань промисловості, будівництва, житлово-комунального господарства, транспорту, зв’язку та управління об’єктами комунальної власності та з питань планування бюджету і фінансів, підприємницької діяльності та інвестицій (надалі - профільні постійні комісії). До проєктів фінансового плану додається розроблені уповноваженими органами проєкти рішень сесії Кельменецької селищної ради з цього питання.
2.11. За результатами розгляду проєкту фінансового плану профільними постійними комісіями, питання затвердження фінансового плану підприємства спрямовується на розгляд сесії селищної ради.
2.12. При розгляді проєктів рішень на засіданнях профільних постійних комісій та сесій селищної ради участь представників підприємств обов’язкова.
2.13.Фінансовий план комунального підприємства затверджується не пізніше 01 вересня року, що передує плановому.
ІІІ. Внесення змін до фінансового плану
3.1. Комунальне підприємство має право звернутися до уповноваженого органу управління для ініціювання внесення змін до фінансового плану.
Зміни до затвердженого фінансового плану підприємства можуть вноситись, як правило, один раз на рік, у якому затверджувався фінансовий план, та не більше двох разів упродовж планового року.
Зміни до фінансового плану підприємства не можуть вноситися у періоди, за якими минув строк звітування. Такі зміни допускаються для комунальних некомерційних підприємств «Кельменецька багатопрофільна лікарня» Кельменецької селищної ради та «Кельменецький центр первинної медико санітарної допомоги» Кельменецької селищної ради, якщо внесення змін до фінансового плану зумовлене уточненими показниками фінансування цих підприємств з боку Національної служби охорони здоров’я України, що були доведені до підприємств у періоди, за якими минув строк звітування.
3.2. Проєкт змін до фінансового плану підприємства разом з пояснювальною запискою про причини таких змін та порівняльною таблицею готується підприємством і подається до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради не пізніше 1 місяця, що настає за звітним кварталом.
Відділ економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради протягом 5 робочих днів перевіряє проєкт змін фінансового плану підприємства, готує висновки та з відміткою «Погоджено» подає до фінансового відділу Кельменецької селищної ради.
Фінансовий відділ Кельменецької селищної ради перевіряє проєкт змін до фінансового плану підприємства протягом 5 робочих днів після надходження, готує висновки та з відміткою «Погоджено» направляє до Уповноваженого органу.
У разі відхилення проєкту змін до річного фінансового плану відповідні виконавчі органи у письмовій формі повідомляють підприємство про підстави відхилення проєкту змін. У разі повернення проєкту змін до фінансового плану на доопрацювання підприємство забезпечує його доопрацювання з урахуванням зауважень та подає на повторне погодження протягом 5 днів з дня надходження зауважень до проєкту змін.
3.3. Узгоджений проєкт змін до фінансового плану Уповноважений орган, з відмітками відділу економічного розвитку та залучення інвестицій Кельменецької селищної ради «Погоджено», направляє для розгляду та погодження профільним постійним комісіям селищної ради. До проєкту фінансового плану додається розроблений Уповноваженим органом проєкт рішення сесії Кельменецької селищної ради з цього питання.
За результатами розгляду проєкту фінансового плану профільними постійними комісіями, питання внесення змін до фінансового плану підприємства спрямовується на розгляд сесії селищної ради.
3.4. Зміни до фінансового плану комунального підприємства вносяться в періоди, з урахуванням пункту 3.1. цього Порядку.
3.5. На фінансовому плані підприємства, до якого внесені зміни, ставиться відмітка «Змінений» та дата затвердження.
IV. Складання звіту про виконання фінансового плану
4.1. Підприємства щоквартально подають звіт про виконання фінансового плану підприємства в паперовому та електронному вигляді до Уповноважених органів, згідно з Додатком 3 Наказу в терміни:
1) за IV квартал та рік - до 15 лютого року, що настає за звітним;
2) за I, II та III квартали – відповідно до 15 травня, до 15 серпня та до 15 листопада кожного року.
Звіт про виконання фінансового плану підприємства надається разом з пояснювальною запискою щодо результатів діяльності та із зазначенням причин суттєвих відхилень фактичних показників від планових за окремими факторами.
До звітів про виконання фінансових планів підприємствами додаються:
- баланс (звіт про фінансовий стан) за звітній період;
- звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за звітній період;
- діючий на останню звітну дату штатний розпис та тарифікаційний список разом з узагальненою відомістю про обсяги встановлених та виплачених стимулюючих виплат (у тому числі премій та матеріальних допомоги) у розрізі персоналу та за видом виплат;
- документ, що містить інформацію про наявність у судах загальної юрисдикції судових справ майнового характеру, стороною в яких є підприємство, відомості про стан виконання рішення суду або інших виконавчих документів, у яких зазначено суму, що підлягає сплаті, або яку стягнуто на користь підприємства, наслідки виконання яких матимуть вплив на фінансовий стан підприємства(за наявності);
- аналітична довідка щодо результатів діяльності та із зазначенням причин суттєвих відхилень фактичних показників від планових за окремими факторами.
4.2. Уповноважений орган направляє відповідний звіт разом з додатками до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій і фінансового відділу Кельменецької селищної ради, які здійснюють аналіз отриманої інформації та погоджують звіт про виконання підприємством фінансового плану (квартал, рік).
4.3. Виконавчий комітет селищної ради заслуховує звіти керівників комунальних підприємств у визначені терміни згідно із планом своєї роботи.
Керівник звітує по зазначеному питанню на засіданнях профільних постійних комісій та пленарних засіданнях сесій селищної ради, на вимогу цих органів.
V. Прикінцеві положення
5.1. Контроль за своєчасним складанням фінансових планів підприємств та виконанням показників затверджених фінансових планів підприємств здійснює Уповноважений орган.
5.2. Відповідальність за достовірність та обґрунтованість планування показників фінансового плану, достовірність звітних даних та вчасність їх подання несе керівник підприємства. За несвоєчасне подання на розгляд, погодження або затвердження річного фінансового плану та звіту про його виконання керівник підприємства несе відповідальність, установлену законом.
Секретар ради Анатолій ГОРОБЕЦЬ